Nova paradigma učenja - nove uloge odgojitelja u odgojno-obrazovnom procesu (CROSBI ID 140973)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Petrović-Sočo, Biserka ; Slunjski, Edita ; Šagud, Mirjana
hrvatski
Nova paradigma učenja - nove uloge odgojitelja u odgojno-obrazovnom procesu
U radu se argumentira svrha i način mijenjanja tradicionalne uloge odgajatelja u odgojno- obrazovnom procesu, što je uvjetovano novom paradigmom učenja u vrtiću- zajednici koja uči. Budući da je podrijetlo znanja prioritetno socijalno, dijete u procesu učenja nije "usamljeni znanstvenik" niti mu se znanje može prenijeti. Ono se izgrađuje, sukonstruira i revidira u kolaboraciji s drugom djecom i odgajateljem. Iz tih se razloga težište s izravno rukovodeće uloge odgajatelja premješta na mnogo raznovrsnije, suptilnije, demokratičnije i humanije uloge, tj. na aranžiranje kvalitetnog fizičkog i socijalnog okruženja za dječje učenje, na "pedagogiju odnosa", promatranja, slušanja, shvaćanja i proučavanja djeteta (kao u Reggio pedagogijskoj koncepciji) te na kontinuiranu samo-refleksiju i grupnu refleksiju odgajatelja i stručnog tima u vrtiću kao zajednici koja uči.
nova paradigma učenja; uloge odgojitelja; samorefleksija
nije evidentirano
engleski
A New Learning Paradigm-New Roles Of Preschool Teachers in the Educational Process
nije evidentirano
A New Paradigm of Learning; role of Preschool Teacher; Self-reflection
nije evidentirano