Program razvoja turizma na području Gacke i grada Otočca 2008.-2018. (CROSBI ID 761469)

Druge vrste radova | elaborat/studija

Tomčić, Zdenko ; Brščić, Kristina ; Godena, Sara ; Poropat, Amorino ; Šergo, Zdravko ; Velenik, Robert ; Juraković, Linda ; Krajnović, Aleksandra ; Rajko, Mladen Program razvoja turizma na području Gacke i grada Otočca 2008.-2018. // Institut za poljoprivredu i turizam Poreč. 2007.

Tomčić, Zdenko ; Brščić, Kristina ; Godena, Sara ; Poropat, Amorino ; Šergo, Zdravko ; Velenik, Robert ; Juraković, Linda ; Krajnović, Aleksandra ; Rajko, Mladen

Program razvoja turizma na području Gacke i grada Otočca 2008.-2018.

Izrada "Programa razvoja turizma na području Gacke i Grada Otočca 2008.-2018." slijedi nakon donesenih razvojno-strateških dokumenata u kojima je prepoznato značenje razvoja turizma i utjecaj turizma na cjelokupni razvoj ovog područja. Izvođački tim Instituta za poljoprivredu i turizam iz Poreča zajedno sa stručnim i društvenim strukturama grada Otočca, izradio je ovaj Program s ciljem da on postane konkretan i provediv strateški dokument. Prema projektnom zadatku i usvojenom sadržaju Programa, trebalo je multidisciplinarnim i konzultativnim procesom sagledali su se svi resursi ovog područja koji mogu doprinijeti razvoju turizma. Na takvim osnovama definirali smo koncept razvoja primjeren postulatima održivog razvoja i suvremenim zahtjevima tržišta. Također, zadatak je bio odrediti razvojne faze te marketinške smjernice za turističku destinaciju, kao i modele za privlačenje investicija. U tom kontekstu je zacrtana potreba definiranja dinamike ostvarenja razvoja sa konkretnim zaduženjima i nosiocima. Očekujemo da Program razvoja turizma za područje Gacke i Grada Otočca pokrene poduzetnički duh stanovništva i tako postane svojevrsni vodič u osmišljavanju i realizaciji pojedinih projekata. Temeljna postavka polazi od hipoteze da turizam svojim multiplikativim efektima izaziva sveukupni gospodarski razvoj i značajno podiže standard stanovništva. Najznačajniji razlozi izrade ovog dokumenta su: Ideja da u svim razvojnim dokumentima turizam treba postati najznačajniji razvojni pravac. Smatra se da je dovoljno stabilizirano sveukupno stanje ovog područja (faza tranzicije) te da je pravi trenutak za izradu ovog dokumenta. Značajno je poboljšana komunikacijska povezanost koja otvara sasvim drugačiju turističku poziciju destinacije, a isto tako poziciju vezanu za promet nekretninama. Mišljenje je da stvorenoj percepciji turizma pripada vodeće mjesto u gospodarskoj strukturi Gacke i Otočca. Svi ovi, a i drugi razlozi, značajna su podloga koja traži odgovor na čitav niz pitanja konkretno i argumentirano. Program razvoja turizma za područje Gacke i Grada Otočca 2008.-2018. godine sastoji se od deset poglavlja. U prvom poglavlju iznose se uvodne napomene s temeljnim postavkama. U drugom poglavlju daje se prikaz svih resursa koji su od značenja za razvoj turističke destinacije područja Gacke i Otočca. Postojeći planski dokumenti su prezentirani u trećem poglavlju. Četvrto poglavlje razrađuje kreditne linije i poticajne mjere. Petim poglavljem u kojem je tretirana problematika potražnje, ponude i potrošnje, dat je prikaz sadašnjeg stanja (postojećeg stanja) čimbenika, koji utječu na turistička kretanja područja. Poglavlja koja slijede prikazuju koncepciju i model razvoja (poglavlje 6.). Zatim, destinacijski menadžment i marketing destinacije (poglavlje7.). Nadalje je prikazan menadžment i marketing u realizaciji razvojnih projekata destinacije (poglavlje 8.). Slijedeće poglavlje, (poglavlje 9.) prikazuje plan provedbe, i na kraju, u poglavlju 10. umjesto zaključka, dat je prikaz rada i koncepta razvoja turizma. Čini se da ovako koncipiran Program razvoja turizma za područje Gacke i Grada Otočca zagovara usklađen razvoj kojeg se tretira kao jedinstvenu turističku destinaciju, s čitavim nizom razvojnih aktivnosti, kako turističkog, tako i cjelokupnog područja. Sve u funkciji stvaranja „ novog“ turističkog proizvoda, na taj način i „ nove“ turističke destinacije Otočac.

Otočac; studija; turizam; razvoj

Tourism development plan of Gacka river basin and Otočac city 2008.-2018.

Otočac; study; tourism; development