Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poduzetništvo kao temeljna kompetencija u obrazovanju: pokušaj konceptualizacije (CROSBI ID 537508)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Marušić, Iris Poduzetništvo kao temeljna kompetencija u obrazovanju: pokušaj konceptualizacije // 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Program i sažeci priopćenja / Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana (ur.). Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, 2007. str. 111-111

Podaci o odgovornosti

Marušić, Iris

hrvatski

Poduzetništvo kao temeljna kompetencija u obrazovanju: pokušaj konceptualizacije

Posljednjih smo godina svjedoci značajnih pomaka u području obrazovne politike koji u središte stavljaju pojam temeljnih kompetencija. Europski kompetencijski okvir (Ključne kompetencije za cjeloživotno učenje, EU 2004) predviđa osam domena ključnih kompetencija koje bi trebala posjedovati svaka osoba, a te se kompetencije konceptualiziraju kao amalgam znanja, vještina i stavova. Jedna od kompetencija koja privlači najveći interes obrazovnih stručnjaka i u istraživačkom i u praktičnom smislu jest poduzetništvo, koje europski okvir defi nira kao “ … sposobnost pojedinca da sam potakne promjene i sposobnost da prihvati, podrži i prilagodi se inovacijama koje donose vanjske okolnosti” . Prema ovoj defi niciji, poduzetništvo uključuje preuzimanje odgovornosti za vlastite postupke, razvoj strateške vizije, postavljanje ciljeva i njihovo ostvarivanje, te motivaciju da se uspije. Budući da defi nicija nudi vrlo općenite naznake samog koncepta, uključujući pritom motivacijske varijable i varijable ličnosti, pokušali smo operacionalizirati i empirijski provjeriti pojedine koncepte koji čine elemente ove defi nicije, kao i njihovu međusobnu povezanost. U tu je svrhu konstruirano nekoliko kratkih skala koje mjere aspekte poduzetničkog ponašanja poput generalizirane samoefi kasnosti, samoregulacije aktivnosti, suočavanja s problemima, te preferencija pri odabiru budućeg posla, kao i skala nastavničke podrške ovim aspektima poduzetničkog ponašanja. Skale su provjerene na uzorku od 537 učenika osmih razreda, te su pokazale zadovoljavajuću pouzdanost i homogenost. Međutim, odabrani skup varijabli koje operacionaliziraju pojedine aspekte poduzetničkog ponašanja ne predviđa značajno poduzetničku orijentaciju učenika pri odabiru budućeg posla, čime se problematizira pitanje psihologijske operacionalizacije i empirijske provjere koncepata koji zauzimaju sve značajnije mjesto u obrazovnoj politici.

poduzetništvo; temeljne kompetencije; obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Entrepreneurship as a basic competence in education: a conceptualisation

nije evidentirano

entrepreneurship; basic competence; education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

111-111.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana

Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci

978-953-175-302-9

Podaci o skupu

18. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA

predavanje

13.12.2007-15.12.2007

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija