Poduzetništvo kao temeljna kompetencija u obrazovanju: pokušaj konceptualizacije (CROSBI ID 537508)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Marušić, Iris
hrvatski
Poduzetništvo kao temeljna kompetencija u obrazovanju: pokušaj konceptualizacije
Posljednjih smo godina svjedoci značajnih pomaka u području obrazovne politike koji u središte stavljaju pojam temeljnih kompetencija. Europski kompetencijski okvir (Ključne kompetencije za cjeloživotno učenje, EU 2004) predviđa osam domena ključnih kompetencija koje bi trebala posjedovati svaka osoba, a te se kompetencije konceptualiziraju kao amalgam znanja, vještina i stavova. Jedna od kompetencija koja privlači najveći interes obrazovnih stručnjaka i u istraživačkom i u praktičnom smislu jest poduzetništvo, koje europski okvir defi nira kao “ … sposobnost pojedinca da sam potakne promjene i sposobnost da prihvati, podrži i prilagodi se inovacijama koje donose vanjske okolnosti” . Prema ovoj defi niciji, poduzetništvo uključuje preuzimanje odgovornosti za vlastite postupke, razvoj strateške vizije, postavljanje ciljeva i njihovo ostvarivanje, te motivaciju da se uspije. Budući da defi nicija nudi vrlo općenite naznake samog koncepta, uključujući pritom motivacijske varijable i varijable ličnosti, pokušali smo operacionalizirati i empirijski provjeriti pojedine koncepte koji čine elemente ove defi nicije, kao i njihovu međusobnu povezanost. U tu je svrhu konstruirano nekoliko kratkih skala koje mjere aspekte poduzetničkog ponašanja poput generalizirane samoefi kasnosti, samoregulacije aktivnosti, suočavanja s problemima, te preferencija pri odabiru budućeg posla, kao i skala nastavničke podrške ovim aspektima poduzetničkog ponašanja. Skale su provjerene na uzorku od 537 učenika osmih razreda, te su pokazale zadovoljavajuću pouzdanost i homogenost. Međutim, odabrani skup varijabli koje operacionaliziraju pojedine aspekte poduzetničkog ponašanja ne predviđa značajno poduzetničku orijentaciju učenika pri odabiru budućeg posla, čime se problematizira pitanje psihologijske operacionalizacije i empirijske provjere koncepata koji zauzimaju sve značajnije mjesto u obrazovnoj politici.
poduzetništvo; temeljne kompetencije; obrazovanje
nije evidentirano
engleski
Entrepreneurship as a basic competence in education: a conceptualisation
nije evidentirano
entrepreneurship; basic competence; education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
111-111.
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci
978-953-175-302-9
Podaci o skupu
18. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA
predavanje
13.12.2007-15.12.2007
Zagreb, Hrvatska