Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Između tradicije i dekonstrukcije. Problemi suvrenih spomenika žrtvama holokausta (CROSBI ID 141589)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Kolešnik, Ljiljana Između tradicije i dekonstrukcije. Problemi suvrenih spomenika žrtvama holokausta // Anali Galerije Antuna Augustinčića, XXVI (2007), 26; 87-110

Podaci o odgovornosti

Kolešnik, Ljiljana

hrvatski

Između tradicije i dekonstrukcije. Problemi suvrenih spomenika žrtvama holokausta

Polazeći od aktualnih diskusija o problemu vizualnog predočavanja i spomeničkog obilježavanja holokausta, te teze kako još uvijek ne postoji etički i estetski zadovoljavajuće spomeničko rješenje te teme, u članku se uspoređuju domete i ograničenja nekoliko različitih spomeničkih koncepcija operativnih unutar zapadne kulture druge polovice 20. stoljeća Uz idejna polazišta i obilježja poslijeratnog monumentalnog kiparstva, analizirane su još i koncepcije protu- te anti-spomenika identificirane kao postmodernistički odgovor na inherentni tradicionalizam i ograničen simbolički kapacitete komemorativne skulpture visokog modernizma. Zagovornici protu-spomenika suprotstavljaju tako projekciji spomenika kao trajne prostorno-vremenske markacije, privremenu konceptualnu instalaciju i pojam komemoracije shvaćen kao permanentan "posao sjećanja" prilagođen perspektivama različitih generacija koje su u njega uključene. Analizom nekoliko primjera protu-spomenika dolazi se do zaključka kako se njegova koncepcija, iako nesumnjiv iskorak u smjeru intenziviranja memorije, ukazuje kao alternativa samo jednom segmentu modernističke spomeničke skulpture, te stoga ne može u cijelosti zadovoljiti suvremena očekivanja. Za razliku od nje, ideja anti-spomenika – nenametljivog plastičkog organizma integriranog u prirodno okruženje – prihvatljivija je soluciju komemorativne funkcije spomenika, već i zbog svoje namjera da bude samo okvir procesa sjećanja i žalovanja pred kojeg ne postavlja nikakva ideološke zahtjeve. Stoga se u zaključku članka iznosi teza da bi upravo ona mogla poslužiti kao kvalitetna osnova suvremenog spomenika holokaustu, te se u tom smislu ističe primjer Spomenik žrtvama holokausta Rachel Whiteread, koji se spojem pozitivnih iskustava svih analiziranih spomeničkih koncepata i specifičnim načinom aktiviranja memorijskih potencijala odabrane lokacije nameće kao uzoran metodološki modelom budućih projekata te vrste.

spomenička skulptura; holokaust

nije evidentirano

engleski

Between Traditiona and Deconstruction. Problems of Contemporary Holocaust Memorial Sculpture

nije evidentirano

memorial sculpture; holocaust

nije evidentirano

Podaci o izdanju

XXVI (26)

2007.

87-110

objavljeno

0352-1826

Povezanost rada

Povijest umjetnosti