Samovrednovanje u funkciji trajnog razvitka učiteljeve kompetentnosti (CROSBI ID 538028)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Klapan, Anita ; Redžić, Dragana
hrvatski
Samovrednovanje u funkciji trajnog razvitka učiteljeve kompetentnosti
Učitelj ima poseban i presudan utjecaj na kvalitetu obrazovanja. Širenje obrazovnih mogućnosti i stalni pritisak na povećanje obrazovne kvalitete bitno utječu na isticanje profesionalizma kao vrhunskog dosega učiteljske profesije. U razvijenim se europskim obrazovnim sustavima provodi samovrednovanje škola kao mehanizam trajnog praćenja i unaprjeđivanja njihove kvalitete. Ono je postalo procesom i integralnim dijelom funkcioniranja obrazovnih sustava. Pored nesporne vrijednosti vanjskog vrednovanja, samovrednovanje se pokazalo najučinkovitijim sredstvom promicanja kvalitete škola, odnosno otkrivanja i shvaćanja vlastitih profesionalnih prednosti i nedostataka temeljem čega se mogu prepoznati i definirati ciljevi profesionalnog djelovanja, ali i razvijati školski razvojni planovi. U ovom se radu učiteljevo samovrednovanje razmatra u kontekstu razvoja njegove profesionalne kompetentnosti indicirane prvenstveno kvalitetom obrazovanja, odnosno kvalitetom nastave i učenja. Učitelji bi smovrednovanje trebali shvaćati kao dio svoga uobičajenog profesionalnog djelovanja i kao integralni dio reflektirajućeg nastavnog rada. Temeljni je cilj učiteljeva samovrednovanja utvrđivanje dostignute obrazovne kvalitete, kao polazišta za planiranje razvojnih aktivnosti, i u konačnici stalno unaprjeđivanje kvalitete nastave i učenja. Samovrednovanje, kao trajan proces, karakterizira prikupljanje relevantnih prosudbenih informacija koje se brižljivo, etično i realistično samoanaliziraju i temeljem toga izvode odgovarajuće prosudbe i odluke. Na taj se način prepoznaju vlastite prednosti, nedostaci i stvarne mogućnosti za daljnje napredovanje i razvitak učiteljeve profesionalne kompetentnosti usklađene s dinamičnim i složenim zahtjevima vremena u kojem živimo i svih neizvjesnosti koje slijede u budućnosti.
učiteljevo samovrednovanje; učiteljeva profesionalna kompetentnost; nastavni proces; kvaliteta obrazovanja i učenja
nije evidentirano
engleski
Self-evaluation as the permanent improvement of teacher competence
nije evidentirano
teacher self-evaluation; teacher professional competence; education process; quality of education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
463-470.
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Kompetencije i kompetentnost učitelja - Competences and teacher competence
Babić, Nada
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Kherson State University
978-953-6965-11-3
Podaci o skupu
Kompetencije i kompetentnost učitelja / Competences and Teacher Competence
predavanje
18.04.2007-19.04.2007
Osijek, Hrvatska