Pregled metodologije konjunkturnih istraživanja zemalja Europske unije i hrvatsko iskustvo (CROSBI ID 141789)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Šošić, Ivan ; Bahovec, Vlasta ; Čižmešija ; Mirjana
hrvatski
Pregled metodologije konjunkturnih istraživanja zemalja Europske unije i hrvatsko iskustvo
Konjunkturni testovi su kvalitativna istraživanja temeljena na prosudbama i očekivanjima gospodarskih subjekata i potrošača. Ta istraživanja su usko povezana s kvantitativnim statističkim istraživanjima. Informacije pribavljene konjunkturnim testovima i anketama pouzdanja potrošača služe kao dio informacijske cjeline za ocjenu poslovne klime i poslovne aktivnosti, za ocjenu ekonomskih trendova i za prognoziranje. Zemlje članice Europske unije kao i njene potencijalne članice primijenjuju Harminiziranu metodologiju konjunkturnih testova EU, ali postoje i neke ralike u primjeni nacrta uzorka, metoda izbora uzorka, u tretmanu nedobivenih odgovora, u metodama desezoniranja i sl. Istraživanja provode različite istraživačke organizacije: nacionalni statistički instituti, specijalizirane istraživačke institucije ili nacionalne banke. U ovom radu se detaljno komparativno prezentiraju osnovne karakteristike metodologije konjunkturnih testova zemalja članica EU i zemalja koje su potencijalne članice. Konjunkturni testovi se u Hrvatskoj provode od 1995. godine i velikim su dijelom usklađena s Harmoniziranom metodologijom EU. Javlja se problem relativno velike stope neodaziva. Neophodne su izmjene anketnih upitnika i uspostava provedbe mjesečnih umjesto dosadašnjih kvartalnih istraživanja, uvođenje investicijskih testova i testova u uslužnom sektoru. Da bi se osigurao kontinuitet i kvaliteta istraživanja u Hrvatskoj, nužno je osigurati organizacijsku, metodološku i financijsku stabilnost njihova provođenja.
konjunkturni testovi; nacrt uzorka; okvir za izbor uzorka; stopa odaziva; istraživačke institucije; metode desezoniranja
nije evidentirano
engleski
A review of EU busienss surveys methodology and the croatian experience
nije evidentirano
business surveys; sample design; sampling frame; response rate; research institutions; seasonal adjustment methods
nije evidentirano
Podaci o izdanju
9-10
2007.
541-566
objavljeno
0424-7558
Povezanost rada
Ekonomija