Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pregled metodologije konjunkturnih istraživanja zemalja Europske unije i hrvatsko iskustvo (CROSBI ID 141789)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Šošić, Ivan ; Bahovec, Vlasta ; Čižmešija ; Mirjana Pregled metodologije konjunkturnih istraživanja zemalja Europske unije i hrvatsko iskustvo // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 9-10 (2007), 541-566

Podaci o odgovornosti

Šošić, Ivan ; Bahovec, Vlasta ; Čižmešija ; Mirjana

hrvatski

Pregled metodologije konjunkturnih istraživanja zemalja Europske unije i hrvatsko iskustvo

Konjunkturni testovi su kvalitativna istraživanja temeljena na prosudbama i očekivanjima gospodarskih subjekata i potrošača. Ta istraživanja su usko povezana s kvantitativnim statističkim istraživanjima. Informacije pribavljene konjunkturnim testovima i anketama pouzdanja potrošača služe kao dio informacijske cjeline za ocjenu poslovne klime i poslovne aktivnosti, za ocjenu ekonomskih trendova i za prognoziranje. Zemlje članice Europske unije kao i njene potencijalne članice primijenjuju Harminiziranu metodologiju konjunkturnih testova EU, ali postoje i neke ralike u primjeni nacrta uzorka, metoda izbora uzorka, u tretmanu nedobivenih odgovora, u metodama desezoniranja i sl. Istraživanja provode različite istraživačke organizacije: nacionalni statistički instituti, specijalizirane istraživačke institucije ili nacionalne banke. U ovom radu se detaljno komparativno prezentiraju osnovne karakteristike metodologije konjunkturnih testova zemalja članica EU i zemalja koje su potencijalne članice. Konjunkturni testovi se u Hrvatskoj provode od 1995. godine i velikim su dijelom usklađena s Harmoniziranom metodologijom EU. Javlja se problem relativno velike stope neodaziva. Neophodne su izmjene anketnih upitnika i uspostava provedbe mjesečnih umjesto dosadašnjih kvartalnih istraživanja, uvođenje investicijskih testova i testova u uslužnom sektoru. Da bi se osigurao kontinuitet i kvaliteta istraživanja u Hrvatskoj, nužno je osigurati organizacijsku, metodološku i financijsku stabilnost njihova provođenja.

konjunkturni testovi; nacrt uzorka; okvir za izbor uzorka; stopa odaziva; istraživačke institucije; metode desezoniranja

nije evidentirano

engleski

A review of EU busienss surveys methodology and the croatian experience

nije evidentirano

business surveys; sample design; sampling frame; response rate; research institutions; seasonal adjustment methods

nije evidentirano

Podaci o izdanju

9-10

2007.

541-566

objavljeno

0424-7558

Povezanost rada

Ekonomija

Indeksiranost