Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Globalna orijentacija i globalne kompetencije vrhovnih menadžera u Hrvatskoj (CROSBI ID 141814)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Pološki Vokić, Nina ; Marić, Ivana ; Hernaus, Tomislav Globalna orijentacija i globalne kompetencije vrhovnih menadžera u Hrvatskoj // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 16 (2007), 3; 533-566

Podaci o odgovornosti

Pološki Vokić, Nina ; Marić, Ivana ; Hernaus, Tomislav

hrvatski

Globalna orijentacija i globalne kompetencije vrhovnih menadžera u Hrvatskoj

Globalno poslovanje, kao jedan od najznačajnijih poslovnih trendova današnjice, stvara potrebu za globalnim managerima i globalnim vođama. Stoga je neophodno utvrditi spremnost i kompetencije hrvatskih kompanija i njihovih top managera za uspješno uključivanje na globalno tržište. Cilj ovog istraživanja je bio odrediti koliko su globalno orijentirani manageri u Hrvatskoj i posjeduju li karakteristike potrebne za uspješnost djelovanja u globalnom okruženju. Kako bi se utvrdila njihova "globalnost" istraživani su top manageri, kao predstavnici i predvodnici svojih poduzeća, pri čemu su njihovu "globalnost" ocjenjivali njihovi podređeni, a za određivanje njihove globalne orijentacije i globalnih kompetencija korišten je instrument za mjerenje "globalnosti" Goldsmitha, Greenberga, Robertsona i Hu-Chana. Rezultati potvrđuju osnovnu hipotezu istraživanja da top manageri u Hrvatskoj ne posjeduju karakteristike potrebne za uspješnost djelovanja u globalnom okruženju te, prema mišljenju njihovih podređenih, oni znatno zaostaju za profilom uspješnog globalnog vođe. Nadalje, pokazalo se da nezavisne karakteristike poduzeća (osnovna djelatnost, veličina, vlasnička struktura, tržišta na koja je orijentirano) te nezavisne karakteristike top managera u uzorku (dob, nacionalnost, internacionalno iskustvo, internacionalno obrazovanje) ne utječu značajno na top managerovo posjedovanje odnosno neposjedovanje pojedine globalne karakteristike. Zaključno, istraživanje je ukazalo da je potreba za ulaganjem u razvoj kvalitetnih globalnih managera u Hrvatskoj izražena, a hrvatska poduzeća i hrvatski manageri, ukoliko žele biti ravnopravni sudionici na globalnom tržištu tj. tržištu 21. stoljeća, to mogu postati isključivo razvijanjem svojih globalnih znanja i vještina.

vođenje; karakteristike globalnih vođa; globalna orijentacija; globalne kompetencije; Hrvatska; vrhovni menadžer

nije evidentirano

engleski

Global Orientation and Global Competencies of Croatian Top Managers

nije evidentirano

leadership; characteristics of global leaders; global orientation; global competencies; Croatia; top manager

nije evidentirano

Podaci o izdanju

16 (3)

2007.

533-566

objavljeno

1330-0288

Povezanost rada

Ekonomija

Indeksiranost