Razdoblja značajna za razvoj kemijskog inženjerstva u Hrvatskoj (CROSBI ID 740582)

Prilog sa skupa u časopisu | izvorni znanstveni rad

Hraste, Marin Razdoblja značajna za razvoj kemijskog inženjerstva u Hrvatskoj // Kemija u industriji : časopis kemičara i tehnologa Hrvatske. 2007. str. 495-500

Hraste, Marin

Razdoblja značajna za razvoj kemijskog inženjerstva u Hrvatskoj

Rješavanje problema kemijske procesne industrije potaklo je stvaranje nove znanstvene discipline koja raspolaže s vlastitim alatima (paradigmama) temeljenim na znanstvenim spoznajama različitih disciplina. Nova disciplina, kemijsko inženjerstvo, omogućava početkom dvadesetog stoljeća analizu različitih procesa petrokemijske i velike kemijske industrije, dijeleći ih na manji broj jediničnih operacija. Kasnije, kemijsko inženjerstvo, proširuje koncepciju jediničnih operacija, dijeleći proces do sve niže i niže razine, primjenom u reakcijskom inženjerstvu. Istodobno, potreba za optimiranjem procesa uključuje sustavski pristup. Umjesto traženja detalja, sintezom procesa osmišljavaju se više razine organizacije. Primjena kompjutora postaje ključni element pri modeliranju i vođenju procesa. Metode kemijskog inženjerstva šire se i na druga područja, pri čemu disciplina zadržava iste temeljne karakteristike. Promjene na globalnom tržištu potiču nove trendove u istraživanju i evoluciju u podučavanju, jer razvoj proizvoda definiranih uporabnih svojstava postaje ključno područje djelovanja, koje Podrazumijeva integrirani pristup pojavama i procesima koji se odvijaju u različitim veličinskim mjerilima radi moguće pretvorbe molekula u korisni proizvod na procesnoj razini. Naglasak je na prikazu razvoja discipline u Hrvatskoj s posebnim osvrtom na osobe, koje su u pojedinim razdobljima najviše pridonijele prihvatu i širenju novih spoznaja.

Kemijsko inženjerstvo; razvoj discipline; jedinične operacije; prijenosne pojave; analiza; sinteza i vođenje procesa; stanje u Hrvatskoj

Milestones of Chemical Engineering Development in Croatia

Chemical engineering; discipline development; unit operations; transport phenomena; analysis; synthesis and process control; situation in Croatia