Utjecaj emocionalnog opismenjavanja na razvoj emocionalne kompetentnosti u ranoj adolescenciji (CROSBI ID 350248)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Munjas Samarin ; Radenka
Takšić, Vladimir
hrvatski
Utjecaj emocionalnog opismenjavanja na razvoj emocionalne kompetentnosti u ranoj adolescenciji
Cilj istraživanja bio je provjeriti kako se nakon provođenja programa emocionalnog opismenjavanja mijenjaju rezultati na mjerama kognitivnog, socijalnog i emocionalnog funkcioniranja učenika u razvojnom periodu ulaska u adolescenciju. U istraživanju su sudjelovali učenici petih razreda, iz dviju riječkih osnovnih škola ; ukupno 96 učenika, od čega 49 učenika muškog i 47 ženskog spola, prosječne dobi 10.87 godina ± ; 0.54 godine. U svakoj školi je izabran po jedan tretmanski razred, u kojem se program emocionalnog opismenjivanja provodio, i jedan komparabilni razred, koji nije bio uključen u program. Kod svih učenika izmjerene su razine emocionalnog znanja i razumijevanja, altruizma, depresivnosti, agresivnosti i empatije, i to u tri navrata: neposredno prije početka provođenja programa, neposredno nakon i 3 mjeseca nakon završetka emocionalnog opismenjavanja. Rezultati analiza varijance s ponovljenim mjerenjima pokazuju da nakon tretmana emocionalnog opismenjavanja dolazi do povećanja rezultata na testu emocionalnog znanja i razumijevanja emocija. Također, došlo je do smanjenja procjene učestalosti agresivnih ponašanja opaženog od strane vršnjaka, što je izraženije kod dječajaka, te do povećanja rezultata na skali samoprocjene altruističnih ponašanja kod učenika u tretmanskoj skupini, što je izraženije kod djevojčica. Promjene u samoprocjeni depresivnih simptoma nisu pronađene, dok se mjera empatije pokazala neadekvatnom na konkretnom uzorku i bez dodatnih provjera nije moguće zaključivati o efektu programa na ovaj aspekt funkcioniranja učenika.
emocionalno opismenjavanje; emocionalna kompetentnost; rana adolescencija
nije evidentirano
engleski
The role of emotional literacy in the development of emotional competence in early adolescence
nije evidentirano
emotional literacy; emotional competence; early adolescence
nije evidentirano
Podaci o izdanju
122
25.05.2007.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb