Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj emocionalnog opismenjavanja na razvoj emocionalne kompetentnosti u ranoj adolescenciji (CROSBI ID 350248)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Munjas Samarin ; Radenka Utjecaj emocionalnog opismenjavanja na razvoj emocionalne kompetentnosti u ranoj adolescenciji / Takšić, Vladimir (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2007

Podaci o odgovornosti

Munjas Samarin ; Radenka

Takšić, Vladimir

hrvatski

Utjecaj emocionalnog opismenjavanja na razvoj emocionalne kompetentnosti u ranoj adolescenciji

Cilj istraživanja bio je provjeriti kako se nakon provođenja programa emocionalnog opismenjavanja mijenjaju rezultati na mjerama kognitivnog, socijalnog i emocionalnog funkcioniranja učenika u razvojnom periodu ulaska u adolescenciju. U istraživanju su sudjelovali učenici petih razreda, iz dviju riječkih osnovnih škola ; ukupno 96 učenika, od čega 49 učenika muškog i 47 ženskog spola, prosječne dobi 10.87 godina &plusmn ; 0.54 godine. U svakoj školi je izabran po jedan tretmanski razred, u kojem se program emocionalnog opismenjivanja provodio, i jedan komparabilni razred, koji nije bio uključen u program. Kod svih učenika izmjerene su razine emocionalnog znanja i razumijevanja, altruizma, depresivnosti, agresivnosti i empatije, i to u tri navrata: neposredno prije početka provođenja programa, neposredno nakon i 3 mjeseca nakon završetka emocionalnog opismenjavanja. Rezultati analiza varijance s ponovljenim mjerenjima pokazuju da nakon tretmana emocionalnog opismenjavanja dolazi do povećanja rezultata na testu emocionalnog znanja i razumijevanja emocija. Također, došlo je do smanjenja procjene učestalosti agresivnih ponašanja opaženog od strane vršnjaka, što je izraženije kod dječajaka, te do povećanja rezultata na skali samoprocjene altruističnih ponašanja kod učenika u tretmanskoj skupini, što je izraženije kod djevojčica. Promjene u samoprocjeni depresivnih simptoma nisu pronađene, dok se mjera empatije pokazala neadekvatnom na konkretnom uzorku i bez dodatnih provjera nije moguće zaključivati o efektu programa na ovaj aspekt funkcioniranja učenika.

emocionalno opismenjavanje; emocionalna kompetentnost; rana adolescencija

nije evidentirano

engleski

The role of emotional literacy in the development of emotional competence in early adolescence

nije evidentirano

emotional literacy; emotional competence; early adolescence

nije evidentirano

Podaci o izdanju

122

25.05.2007.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija