Vjera kao sastavni dio javnoga života. Katedralne propovijedi (CROSBI ID 5361)

Baloban, Stjepan Vjera kao sastavni dio javnoga života. Katedralne propovijedi. Zagreb: Glas Koncila, 2007

Baloban, Stjepan

Vjera kao sastavni dio javnoga života. Katedralne propovijedi

Jedno od važnih pitanja suvremenoga života jest: Koja je uloga religije odnosno vjere u javnom životu bilo da je riječ o gospodarstvu, medijima, kulturi ili politici? O toj temi se više raspravlja u svijetu nego u Hrvatskoj. Ova knjiga na specifičan način obrađuje pitanje vjere i vjernika u javnom životu i to u raznim segmentima javnoga života u Hrvatskoj. Polazište za nastanak ove knjige jesu „ Katedralne propovijedi“ koje je autor održao u vremenskom razmaku od tri akademske godine (2002. – 2005.) u Zagrebačkoj prvostolnici. Usmena riječ je naknadno pretvorena u pisano razmišljanje i analizu različitih pitanja s kojima se susreće kršćanin u hrvatskom crkvenom i javnom životu. Naslov svakoga teksta odnosno cjeline (ukupno 149) ukazuje na različita pitanja s kojima se svakodnevno susreće hrvatski intelektualac, posebno vjernik, u javnom životu. Autor poseban naglasak stavlja na etičko-moralnu i socijalnu problematiku u tranzicijskom hrvatskom društvu ; ukazuje na socijalnu crtu biblijske poruke i kršćaninovo poslanje u svijetu. Autor je tražitelj, koji je na zajedničkom poslu sa svima kojima su na srcu duhovne vrijednosti i pravednije hrvatsko društvo, stavljajući poseban naglasak na savjest i odgovornost kršćana u javnom životu. Kao teolog moralist i socijalni etičar autor primjenjuje socijalni nauk Katoličke Crkve na konkretnu hrvatsku situaciju vodeći računa o interdisciplinarnom pristupu u pluralističkom hrvatskom društvu. Tekstovi govore o društvenim potrebama socijalne duhovnosti, a socijalno angažirana vjera je sastavni dio javnoga života. Svi oni koji žele kritički razmišljati i raspravljati o ulozi vjere i uopće religije u javnome životu, pronaći će brojne kritičke tonove i argumentirane poticaje za daljnje produbljivanje ove teme.

socijalna problematika; interdisciplinarni pristup; socijalno angažirana vjera; propovijed; religija u javnom životu; supsidijarnost; solidarnost

Faith as an Integral Part of Public Life. Cathedral homilies

social issues; interdisciplinary approach; socially engaged faith; homily; religion in public life; subsidiarity; solidarity