Konkurentsko okružje - moderator razvoja maloprodaje derivata nafte (CROSBI ID 350413)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Butigan, Ružica
Renko, Nataša
hrvatski
Konkurentsko okružje - moderator razvoja maloprodaje derivata nafte
Liberalizacija maloprodajnog tržišta naftnih derivata u Hrvatskoj odvija se polako, s rastom broja stranih i novih sudionika koji djeluju na tržištu. Većinski udio u količini prodanog goriva i dalje pripada monopolu države, koju obilježava prilično ustaljena prisutnost državnih ograničenja, te široka i razmjerno neučinkovita prodajna mreža. Tržištem dominira domaća kompanija INA, a strani sudionici (OMV, MOL, Petrol) uspijevaju u dobivanju novih atraktivnih lokacija. Dakle, iako INA ima dugotrajnu prisutnost, konkurenti su u poziciji iskoristiti nedostatke u planiranju prodajne mreže, ukorijenjene u pristupu "količina ispred kvalitete", karakteristične za nekadašnje monopole u posjedu država. Osnovni cilj ovog rada je Modelom pet konkurentskih snaga Michaela Portera analizirati atraktivnost industrije maloprodaje derivata nafte u Hrvatskoj, te identificirati ključne faktore potrebne za uspjeh iste industrije. Provedena analiza industrije maloprodaje derivata nafte, pomaže u boljem razumijevanju stvarnih jakosti i slabosti poduzeća, izgradnji okvira za pozicioniranje poduzeća u naftnoj industriji, te prepoznavanju područja gdje strateške promjene imaju najveće isplativost. Detaljna analiza strukturalnih odrednica Porterovog modela pokazuje da hrvatskoj industriji maloprodaje derivata nafte prijeti visoka opasnost od ulaska novih konkurenata, te da je intenzitet suparništva među postojećim konkurentima visok. Pregovaračka moć kupaca, te opasnost od supstitucijskih proizvoda je niska, dok dobavljači u hrvatskoj industriji maloprodaje derivata nafte posjeduju srednje pregovaračke moći.
konkurentsko okružje; porter; maloprodaja; naftni derivati
nije evidentirano
engleski
Competitive environment - development moderator of petroleum produducts retailing in Croatia
nije evidentirano
competitive environment; porterm retail; petroleum products
nije evidentirano
Podaci o izdanju
155
09.07.2007.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb