Odrazi Rousseauove misli u glazbenom rječniku polihistora Julija Bajamontija (CROSBI ID 142493)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Tomić Ferić, Ivana
hrvatski
Odrazi Rousseauove misli u glazbenom rječniku polihistora Julija Bajamontija
U tekstu se istražuju zajedničke odrednice Rousseauove i Bajamontijeve glazbeno-estetičke orijentacije. Temelj studije predstavlja komparativna analiza Rousseauova Glazbenog rječnika (Dictionnaire de musique, 1767.) i Bajamontijeva rječnika Musica (vjerojatno iz posljednje četvrtine 18. stoljeća). Tragovi Rousseauove misli ogledaju se u onim natuknicama Bajamontijeva rječnika koje razrađuju problematiku starogrčke notacije, a korelativnost njihove glazbeno-estetičke orijentacije najočitija je u natuknicama o opernoj problematici. Nasuprot prosvjetiteljskom racionalizmu, Bajamontijev pristup glazbi bitno je određen odbljescima tipično rousseauovskog estetičkog sentimentalizma u kojem umjesto suda par voye d'analyse (posredstvom analize) vrijedi sud par voye de sentiment (posredstvom osjećaja).
Julije Bajamonti; Jean-Jacques Rousseau; estetika glazbe; starogrčka notacija
nije evidentirano
engleski
Reflections of Rousseau's Ideas in the Music Dictionary by the Polyhistorian Julije Bajamonti
nije evidentirano
Julije Bajamonti; Jean-Jacques Rousseau; music aesthetics; ancient Greek notation
nije evidentirano
Podaci o izdanju
33 (1)
2007.
199-229
objavljeno
0351-0557
1849-0727