Zašto djeca vježbaju? Evaluacija jedne motivacijske skale (CROSBI ID 85384)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Horga, Smiljka ; Štimac, Dean
hrvatski
Zašto djeca vježbaju? Evaluacija jedne motivacijske skale
Na osnovi istraživanja Wankela i Kreisela (1985), konstruiran je upitnik uživanja u vježbanju, koji je primjenjen na 23 učenice i 23 učenika petih razreda jedne osnovne škole.Radi provjere hipotetske strukture upitnika (intrinzički, socijalni i ekstrinzički razlozi uživanja u vježbanju), njegova je faktorska struktura određena posebno za djevojčice i posebno za dječake, jer je multivarijatna diskriminacijska analiza pokazala statistički značajne razlike u odgovorima dviju skupina na čestice upitnika. Ni u djevojčica ni u dječaka hipoteza nije potvrđena u potpunosti. I u jednih i u drugih izolirani su socijalni i ekstrinzički razlozi uživanja u vježbanju, dok su se intrinzički razdvojili u dva faktora, i to u: uzbuđenje igre i težnju za majstorstvom u djevojčica, te izazov i težnju za majstorstvom u dječaka.
psihologija sporta ; tjelesno vježbanje ; djeca ; motivacija ; faktorska analiza ; upitnik ; multivarijatna diskriminacijska analiza
nije evidentirano
engleski
Why do children exercise? Evaluation of the motivation inventory
nije evidentirano
psychology of sport ; children ; exercise ; motivation ; inventory evaluation ; factor analysis ; multivariate discriminant analysis
nije evidentirano
Podaci o izdanju
31 (1)
1999.
57-63
objavljeno
1331-1441
1848-638X