Društvena odgovornost i strategije hrvatskih poduzeća (CROSBI ID 350433)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Omazić, Mislav Ante
Tipurić, Darko
hrvatski
Društvena odgovornost i strategije hrvatskih poduzeća
Društvena odgovornost poduzeća u tom smislu predstavlja platformu dugoročne konkurentnosti koja implicitno zahtjeva moderan pogled na ulogu poduzeća u društvu te prihvaćanje odgovornosti koja mora biti proporcionalna moći koju imaju poslovni entiteti. Uzak pogled na poduzeće kao instrument primarnog cilja povećanja vrijednosti dioničara nije više validan posebno imajući u vidu recentne izazove pred kojima se nalazi globalno društvo. U tom smislu model interesno-utjecajnih skupina se sve više nameće kao dominantan poslovni model koji ima potencijal za kreaciju inovativnih, konkurentnih i održivih rješenja koja koriste i poduzeću i društvu. Mjerila uspješnosti jesu oni pokazatelji u kojima će se izražavati učinkovitost ostvarivanja prethodno definirane strategije poduzeća i produktivnost njegove interakcije s okolinom. Naglašavanjem strateške važnosti promjene paradigme s reaktivnog u proaktivni, disertacija predstavlja dobru polaznu osnovu za određivanje instrumenata za mjerenje djelotvornosti poslovanja modernih poduzeća koja primjenjuju dugoročno održivi poslovni pristup. U ovom radu kandidat, premda piše s pozitivističkog stajališta, ne pristupa društvenoj odgovornosti poduzeća kao univerzalno prihvatljivom modelu već ukazuje da rješenja u tom smislu variraju od jedne do druge poslovne organizacije s obzirom na industriju u kojoj djeluju, njihovu veličinu, fazu životnog ciklusa, geografsko područje na kojem djeluju te druge specifične determinante poslovnog okruženja. U skladu s potrebama za ovaj rad kandidat je proveo opsežno istraživanje. Istraživanje se provelo na uzorku menadžera hrvatskih poduzeća u različitim industrijama. Anketni upitnik je bio naslovljen na ključne ljude u poduzeću koji su donositelji strateških odluka u petsto najboljih hrvatskih poduzeća po ključnim pokazateljima izvedbe.
Društvena odgovornost poduzeća; Promjena paradigme; Poslovna strategija; Konkurentska prednost
nije evidentirano
engleski
orporate Social Responsibility and Strategy
nije evidentirano
Corporate Social Responsibility; Paradigm Shift; Business Strategy; Competitive Advantage
nije evidentirano
Podaci o izdanju
438
23.04.2007.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb