Izbor odjeće kao reproduktivna strategija u različitim fazama menstrualnog ciklusa (CROSBI ID 350553)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Mikac, Una
Tadinac, Meri
hrvatski
Izbor odjeće kao reproduktivna strategija u različitim fazama menstrualnog ciklusa
Istraživanja pokazuju da kod žena postoje varijacije u ponašanju vezanom uz reprodukciju tijekom menstrualnog ciklusa. Ovim istraživanjem željelo se ispitati hoće li žene birati izazovniju odjeću u plodnoj fazi menstrualnog ciklusa. Za produkciju odjeće korišten je kompjuterski program koji se sastojao od ženske figure i različitih komponenti odjeće. Sudionice (N=19) su u dvije vremenske točke birale odjeću koju bi obukle u situaciji nalaženja s privlačnom osobom, jednom u ovulacijskoj i jednom u menstrualnoj fazi ciklusa. Rezultati istraživanja pokazuju da tijekom ovulacijske faze sudionice otkrivaju veću površinu gole kože. Čini da taj utjecaj nije povezan s nekim stabilnijim crtama ličnosti, dok je upitna povezanost sa strategijom traženja kratkoročnog odnosno dugoročnog partnera. Ovo ponašanje vjerojatno je adaptacija kojom se povećava vjerojatnost privlačenja partnera u plodnoj fazi, a moguća hormonalna podloga je estradiol.
odjeća; menstrualni ciklus; evolucijska psihologija
nije evidentirano
engleski
Apparel choice as a reproductive strategy across the menstrual cycle
nije evidentirano
dress; menstrual cycle; evolutionary psychology
nije evidentirano
Podaci o izdanju
43
26.05.2008.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb