Sociološke dimenzije odgoja i obrazovanja za održivi razvoj- Svezak 1 (CROSBI ID 36870)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Lay, Vladimir ; Puđak, Jelena
hrvatski
Sociološke dimenzije odgoja i obrazovanja za održivi razvoj- Svezak 1
Proces održivog razvoja je inherentno proces odgajanja vrijednosti kojima možemo, ako smo tako odabrali, razvijati ljudske sposobnosti i institucionalne i druge kapacitete da bismo živjeli na održiviji način. Prikazujemo u osnovnim crtama neke procese u globalnom planetarnom sustavu (globalno zagrijavanje, nestanak vrsta, neravnoteže između okoliša i rasta) koje obrazovanju o održivosti već danas daju status hitne potrebe. Inzistiramo na razlikovanju odgoja i obrazovanja: bez adekvatne "aksiološke pripreme" nema dosezanja adekvatnog obrazovanja za održivi razvoj. U radu razvijamo prijedlog općeg dijela sadržaja kurikuluma (deset osnovnih tema) odgoja i obrazovanja za održivi razvoj.Socijalni modusi procesa odgoja i obrazovanja za održivi razvoj su institucionalni i vaninstitucionalni, a glavni socijalni akteri - postojeći i virtualni korisnici (educirani) akteri te edukatori. Nudimo detaljnu tipologiju ovih aktera i sliku podjela rada među njima. Poanta rada je tome da razvoj cjeloživotnog obrazovanja za održivi razvoj u Hrvatskoj traži nove programe, nove institucije i nove aktere koji će proizvoditi nove vrjednosti i znanja. Odgovore na izazove pred koje nas stavljaju oblici aktualnog neodrživog razvoja neće biti moguće stvarati bez toga.
održivi razvoj, obrazovanje, sociologija, vrijednosti, institucije
Rad je prezentiran na uvodnoj plenarnnoj sjednici na znanstveno - stručnom skupu pod naslovom "Cjeloživotno učenje za održivi razvoj" , Plitvice 21-23. svibnja 2008 godine.
engleski
The Sociological Dimensions of Education for Sustainable Development - Issue 1
nije evidentirano
sustainable development, education, sociology, values, institutions
nije evidentirano
Podaci o prilogu
95-105.
objavljeno
Podaci o knjizi
CJELOŽIVOTNO UČENJE ZA ODRŽIVI RAZVOJ
Uzelac, Vinka ; Vujičić, Lidija
Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
2008.
978-953-98445-4-5