Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Sociološke dimenzije odgoja i obrazovanja za održivi razvoj- Svezak 1 (CROSBI ID 36870)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Lay, Vladimir ; Puđak, Jelena Sociološke dimenzije odgoja i obrazovanja za održivi razvoj- Svezak 1 // CJELOŽIVOTNO UČENJE ZA ODRŽIVI RAZVOJ / Uzelac, Vinka ; Vujičić, Lidija (ur.). Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2008. str. 95-105

Podaci o odgovornosti

Lay, Vladimir ; Puđak, Jelena

hrvatski

Sociološke dimenzije odgoja i obrazovanja za održivi razvoj- Svezak 1

Proces održivog razvoja je inherentno proces odgajanja vrijednosti kojima možemo, ako smo tako odabrali, razvijati ljudske sposobnosti i institucionalne i druge kapacitete da bismo živjeli na održiviji način. Prikazujemo u osnovnim crtama neke procese u globalnom planetarnom sustavu (globalno zagrijavanje, nestanak vrsta, neravnoteže između okoliša i rasta) koje obrazovanju o održivosti već danas daju status hitne potrebe. Inzistiramo na razlikovanju odgoja i obrazovanja: bez adekvatne "aksiološke pripreme" nema dosezanja adekvatnog obrazovanja za održivi razvoj. U radu razvijamo prijedlog općeg dijela sadržaja kurikuluma (deset osnovnih tema) odgoja i obrazovanja za održivi razvoj.Socijalni modusi procesa odgoja i obrazovanja za održivi razvoj su institucionalni i vaninstitucionalni, a glavni socijalni akteri - postojeći i virtualni korisnici (educirani) akteri te edukatori. Nudimo detaljnu tipologiju ovih aktera i sliku podjela rada među njima. Poanta rada je tome da razvoj cjeloživotnog obrazovanja za održivi razvoj u Hrvatskoj traži nove programe, nove institucije i nove aktere koji će proizvoditi nove vrjednosti i znanja. Odgovore na izazove pred koje nas stavljaju oblici aktualnog neodrživog razvoja neće biti moguće stvarati bez toga.

održivi razvoj, obrazovanje, sociologija, vrijednosti, institucije

Rad je prezentiran na uvodnoj plenarnnoj sjednici na znanstveno - stručnom skupu pod naslovom "Cjeloživotno učenje za održivi razvoj" , Plitvice 21-23. svibnja 2008 godine.

engleski

The Sociological Dimensions of Education for Sustainable Development - Issue 1

nije evidentirano

sustainable development, education, sociology, values, institutions

nije evidentirano

Podaci o prilogu

95-105.

objavljeno

Podaci o knjizi

CJELOŽIVOTNO UČENJE ZA ODRŽIVI RAZVOJ

Uzelac, Vinka ; Vujičić, Lidija

Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci

2008.

978-953-98445-4-5

Povezanost rada

Sociologija