Uvođenje tehničkih propisa u certificiranje ploča iverica u skladu sa smjernicama Europske unije (CROSBI ID 350627)

Klarić, Miljenko Uvođenje tehničkih propisa u certificiranje ploča iverica u skladu sa smjernicama Europske unije / Jambreković, Vladimir (mentor); Antonović, Alan (neposredni voditelj). Zagreb, . 2008

Klarić, Miljenko

Jambreković, Vladimir

Antonović, Alan

Uvođenje tehničkih propisa u certificiranje ploča iverica u skladu sa smjernicama Europske unije

Izradi ovoga diplomskoga rada pristupilo se sa svrhom razrade problematike vezane uz usklađivanje tehničkih propisa za certificiranje ploča iverica u Republici Hrvatskoj, s tehničkim propisima Europske unije, te provedbe implementacije Europskih normi u hrvatsko zakonodavstvo. Otvaranjem Republike Hrvatske prema europskom i svjetskom tržištu, te težnjom ulaska u Europsku uniju, Hrvatska se našla pred mnoštvom zakonske regulative vezane za ustrojstvo i funkcioniranje gospodarstva, koje je bilo neophodno uskladiti sa smjernicama Europske unije. Po uzoru na europsko zakonodavstvo Hrvatska je ustrojila brojne institucije čija zadaća je bila implementacija zakonodavstva Europske unije u hrvatsko zakonodavstvo. Za ravoj područja drvnih ploča, a osobito ploča iverica, s obzirom na volumen potrošnje i razvoj novih tipova ploča, posebno je bio značajan razvoj tehničke regulative. Aktivnošću Tehničkog odbora TO 89 Furniri i drvne ploče prihvaćene su sve europske norme kao hrvatske norme, a hrvatske norme bazirane na normama bivše države povućene su iz uporabe. No, paralelno s razvojem i usklađivanjem tehničke regulative jedan bitan segment za razvoj područja ploča iverica ostao je potpuno zanemaren. Još od osamostaljenja Republike Hrvatske pa do danas certificiranje ploča iverica provodi se prema Naredbi o obaveznom certificiranju ploča iverica za opću upotrebu i građevinarstvo, koja potječe iz zakonodavstva bivše države (Službeni list 61/83). U ovom radu izvršena je analiza zakonskih odrednica, institucionalne strukture i raspoloživih HRN EN normi, te izrada tehničkog propisa za certificiranje ploča iverica baziranog na postojećoj platformi i usklađenoj sa smjernicama Europske unije.

drvne ploče; ploče iverice; tehnička svojstva ploča iverica; certificiranje; potvrda o sukladnosti; tehnički propis; tehnički odbor TO 89; DZNM; HZN; HRN; EN; ISO; HRN EN

Implementation of technical regulations into certification of particleboards in compilance with European Community guidelines

wood based panels; particleboards; technical characteristics of particleboards; certification; certificate of conformity; technical regulation; Technical Committee TO 89; DZNM; HRN; EN; ISO; HRN EN