Izlaganje na predstavljanju Zbornika maestra dr. sc. Miha Demovića u Dobrovniku 18. listopada 2007. (CROSBI ID 143532)

Prilog u časopisu | ostalo

Babić, Marko Izlaganje na predstavljanju Zbornika maestra dr. sc. Miha Demovića u Dobrovniku 18. listopada 2007. // Dubrovnik (Matica hrvatska), 19 (2008), 1; 344-346

Babić, Marko

Izlaganje na predstavljanju Zbornika maestra dr. sc. Miha Demovića u Dobrovniku 18. listopada 2007.

Analizirajući Demovićev opus mogu se izdvojiti sljedeće konstante: • Zahvaljujući Demovićevim istraživanjima danas je poznato i dostupno oko 750 hrvatskih srednjovjekovnih napjeva iz razdoblja od X. do XII. stoljeća, njih oko 450 iz Dubrovnika, te 300 iz ostalih hrvatskih gradova i kulturnih srednjovjekovnih središta. • Iz tame zaborava izvukao je više od 300 imena do tada uglavnom nepoznatih, tj. zaboravljenih glazbenika, utvrdio imena brojnih dubrovačkih skladatelja te niz pojedinosti iz njihovih života kao i o njihovim skladbama. • Zahvaljujući njegovim višegodišnjim istraživanjima glazbene prošlosti Dubrovnika, hrvatska Atena postala je hrvatski grad s najtemeljitije istraženom glazbenom prošlošću. • Predstavio je znanstvenoj i stručnoj javnosti sedamdesetak crkvenih pučkih tiskanih pjesmarica s napjevom od 1635. do 2000. godine. • Neumatske predloške i druge arhivalije ciljano je istraživao u nizu arhiva i knjižnica, kako u Hrvatskoj, tako i u inozemstvu. • Gotovo da nema glazbenog područja na kojem nije zaorao, na koje nije ukazao, istraživao i predstavio. • Rezultatima svojih istraživanja obilježio je hrvatsku muzikologiju druge polovice XX. i prvog desetljeća XXI. stoljeća. • Svojim djelovanjem svrstao se u izuzetno plodne hrvatske muzikologe. • Demovićeva otkrića imaju obilježje epohalnih otkrića u području humanističke znanosti koja, na određeni način, izlaze iz hrvatskih okvira i uklapaju se u svjetski glazbeni korpus. • Crkva u Hrvata u misnim slavljima pjeva Demovićeve skladbe, kao npr. Tvoju smrt Gospodine naviještamo, Tvoje uskrsnuće slavimo, Tvoj slavni dolazak iščekujemo, u pravilu ne znajući tko je autor te skladbe, a ona je Demovićev dar hrvatskom narodu i njegovoj Katoličkoj Crkvi. • Kao regens chori i uopće kao dirigent i orguljaš, znao je osjetiti sensus comunis hrvatskog naroda te je često, mimo protokola, mimo prethodnih crkvenih odobrenja i suglasnosti, u zagrebačkoj prvostolnici, te u nizu drugih prigoda, znao povesti ili na milozvučnim orguljama odsvirati hrvatsku himnu, Lijepu našu, i to u razdoblju komunističke vladavine. • Demovićev istraživački opus je širok, vremenski dubok, on ide od suvremenosti do X. stoljeća. • On je muzikološki, sociološki i kulturološki uspio proniknuti u brojne pojedinosti i pojavnosti hrvatske glazbene kulture i baštine. • Ukupnim svojim radom dokazao i potvrdio kao vrstan muzikolog i povjesničar glazbe. • Dao ogroman prinos povijesti glazbe grada Dubrovnika i svojim se dubrovačkim, kao i ukupnim, opusom svrstava u povijest odličnika te istaknutih osoba u dugoj povijesti grada Dubrovnika. • Demović je ne samo znanstvenik nego istodobno i svećenik Dubrovačke biskupije od 1959. godine. Iako je službeno u mirovini, Demović ne miruje, i dalje istražuje, stvara i piše, tako je njegova bibliografija prikazana u ovom Zborniku već pomalo zastarijeva te je sada brojnija za nekoliko novih radova i nastupa na znanstvenim skupovima. Na kraju, za Demovićev opus, usuđujem se kazati: ono što su drugdje radili instituti i institucije to je Demović na glazbenom polju radio i uradio sam.

Demović; Miho

Presentation on the promotion of the maestro Miho Demović, PhD Almanac in Dubrovnik on 18 October 2007

Demović; Miho