Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Modeli odnosa s javnošću (CROSBI ID 143647)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Tomić, Zoran ; Milas, Zdeslav ; Kovačić, Siniša Modeli odnosa s javnošću // Hum (Mostar), 2 (2007), 224-242

Podaci o odgovornosti

Tomić, Zoran ; Milas, Zdeslav ; Kovačić, Siniša

hrvatski

Modeli odnosa s javnošću

Odnosi s javnošću disciplina su društvenih znanosti koja se danas brzo razvija. No, kroz povjest odnosi s javnošću imali su svoj evolutivni razvitak. Američki znanstvenici James Grunig i Tod Hunt (1984.) istražili su modele razvoja odnosa s javnošću i utvrdili četiri modela primjene. Prvi model je model tiskovne agenture koji nastoji osigurati publicitet za klijenta, a istina nije uvjet za dobru priču. Drugi model je javnog informiranja. Suština modela je angažiranje tvorničkih novinara koji informiraju javnost. Treći je dvosmjerni asimetrični model koji uključuje i povratnu informaciju ili dvosmjernu komunikaciju. Asimetričan je zbog toga što je neuravnotežen jer se cilja na promjenu stavova ili ponašanja publike, a ne na promjenu organizacije. Četvrti model je dvosmjerno simetrični koji se ponekad opisuje idealnim modelom ili čistim modelom odnosa s javnošću. U komunikaciji sudjeluju subjekti s jedne i druge strane i oni međusobno razmjenjuju komunikaciju uvažavajući obostrane interese. Pored navedena četiri Grunig/Hunt modela odnosima s javnošću razmatramo i model izvrsnosti kao i otvoreni i zatvoreni model odnosa s javnošću.

odnosi s javnošću ; modeli ; komunikacija ; informiranje ; manipulacija ; mediji ; tisak ; publicitet ; javnost

nije evidentirano

engleski

Models of Public Relations

nije evidentirano

public relations ; models ; communication ; informing ; manipulation ; media ; press ; publicity ; public

nije evidentirano

Podaci o izdanju

2

2007.

224-242

objavljeno

1840-233X

2303-7431

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti