Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Stanje i perspektive kineziologije u ekološkoj edukaciji učenika osnovnih škola (CROSBI ID 540440)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija

Barić, Antun ; Prskalo, Ivan ; Badrić, Marko Stanje i perspektive kineziologije u ekološkoj edukaciji učenika osnovnih škola // 17. ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske Stanje i perspektiva razvoja u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije : zbornik radova / Neljak, Boris (ur.). Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2008. str. 243-248

Podaci o odgovornosti

Barić, Antun ; Prskalo, Ivan ; Badrić, Marko

hrvatski

Stanje i perspektive kineziologije u ekološkoj edukaciji učenika osnovnih škola

Onečišćenje okoliša i hipokinezija su dva čimbenika koji utječu negativno na zdravlje školske populacije. Zadaća škole je kroz nastavni proces, koji je poboljšan primjenom (HNOS), osigurati više ekoloških sadržaja. Ta je potreba neupitna budući da nema nastavnog predmeta ekologija, ekološke sadržaje je potrebno integrirati s ostalim nastavnim predmetima koji su u nastavnom planu i programu. U toj zadaći ekološke edukacije i djelovanja značajno mjesto ima nastavni predmet tjelesna i zdravstvena kultura. Ekološka edukacija na razini osnovnih škola stroža je i daje kvalitetnije informacije nego na srednjoškolskoj razini (Hastic, Siedentop 1999.). Perspektivu za ostvarenje tih zadaća nalazimo u metodičkom pristupu nastavnom predmetu tjelesne i zdravstvene kulture (Findak, 1999.) koja se naglašava u diferenciranom programu: planinarenje, zimovanje, ljetovanje kao aktivnosti neposrednog kontakta učenika s okolišem. U toj interakciji između učenika i okoliša kroz kineziološke aktivnosti razvijat će se kod učenika ekoosjetljivost i ekokomunikacija. Gledajući kineziološku kulturu u funkciji ekološkog odgoja djece, učenika i mladeži s kineziološkog motrišta treba reći: ako su zdravlje čovjeka, harmoničan razvoj, održanje i zadržavanje ljudskih osobina i sposobnosti i usvajanje znanja prijeko potrebni za djelotvoran život i rad te za osobno zadovoljstvo temeljne vrijednosti i kineziološki ideal čovjeka, onda se valjanim može smatrati samo onaj proces vježbanja kojem je taj ideal polazište. Tu ulogu predmeta tjelesne i zdravstvene kulture anticipira i pedagoška teorija s posebnim osvrtom na edukaciju nositelja programa. Svi imamo velika očekivanja od tjelesne i zdravstvene kulture u razvoju osjetljivosti za okoliš stoga i nadalje treba učitelje kontinuirano educirati i motivirati kako bi bili odgovorni nositelji i ove zadaće.

kineziologija; ekološki odgoj; učenici

nije evidentirano

engleski

Status and prospects of kinesiology in ecological education of students

nije evidentirano

kinesiology; ecological education; students

nije evidentirano

Podaci o prilogu

243-248.

2008.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

17. ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske Stanje i perspektiva razvoja u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije : zbornik radova

Neljak, Boris

Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS)

978-953-95082-4-9

Podaci o skupu

Ljetna škola kineziologa republike Hrvatske (17 ; 2008)

predavanje

24.06.2008-28.06.2008

Poreč, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija