crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 360876

Zbornik radova

Autori: Barić, Antun; Prskalo, Ivan; Badrić, Marko
Naslov: Stanje i perspektive kineziologije u ekološkoj edukaciji učenika osnovnih škola
( Status and prospects of kinesiology in ecological education of students )
Izvornik: 17. ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske Stanje i perspektiva razvoja u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije : zbornik radova / Neljak, Boris (ur.). - Zagreb : Hrvatski kineziološki savez , 2008. 243-248 (ISBN: 978-953-95082-4-9).
Skup: Ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske (17 ; 2008)
Mjesto i datum: Poreč, Hrvatska, 24.-28.06.2008
Ključne riječi: kineziologija; ekološki odgoj; učenici
( kinesiology; ecological education; students )
Sažetak:
Onečišćenje okoliša i hipokinezija su dva čimbenika koji utječu negativno na zdravlje školske populacije. Zadaća škole je kroz nastavni proces, koji je poboljšan primjenom (HNOS), osigurati više ekoloških sadržaja. Ta je potreba neupitna budući da nema nastavnog predmeta ekologija, ekološke sadržaje je potrebno integrirati s ostalim nastavnim predmetima koji su u nastavnom planu i programu. U toj zadaći ekološke edukacije i djelovanja značajno mjesto ima nastavni predmet tjelesna i zdravstvena kultura. Ekološka edukacija na razini osnovnih škola stroža je i daje kvalitetnije informacije nego na srednjoškolskoj razini (Hastic, Siedentop 1999.). Perspektivu za ostvarenje tih zadaća nalazimo u metodičkom pristupu nastavnom predmetu tjelesne i zdravstvene kulture (Findak, 1999.) koja se naglašava u diferenciranom programu: planinarenje, zimovanje, ljetovanje kao aktivnosti neposrednog kontakta učenika s okolišem. U toj interakciji između učenika i okoliša kroz kineziološke aktivnosti razvijat će se kod učenika ekoosjetljivost i ekokomunikacija. Gledajući kineziološku kulturu u funkciji ekološkog odgoja djece, učenika i mladeži s kineziološkog motrišta treba reći: ako su zdravlje čovjeka, harmoničan razvoj, održanje i zadržavanje ljudskih osobina i sposobnosti i usvajanje znanja prijeko potrebni za djelotvoran život i rad te za osobno zadovoljstvo temeljne vrijednosti i kineziološki ideal čovjeka, onda se valjanim može smatrati samo onaj proces vježbanja kojem je taj ideal polazište. Tu ulogu predmeta tjelesne i zdravstvene kulture anticipira i pedagoška teorija s posebnim osvrtom na edukaciju nositelja programa. Svi imamo velika očekivanja od tjelesne i zdravstvene kulture u razvoju osjetljivosti za okoliš stoga i nadalje treba učitelje kontinuirano educirati i motivirati kako bi bili odgovorni nositelji i ove zadaće.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Ostalo
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 227-2271694-1696
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Pedagogija
Upisao u CROSBI: iprskalo@ufzg.hr (iprskalo@ufzg.hr), 1. Srp. 2008. u 18:29 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4