Tehnologija vizualne procjene izbornog uspjeha parlamentarnih stranaka na temelju promidžbenih jumbo-plakata (CROSBI ID 540564)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Plenković, Mario ; Mustić, Daria ; Hadžić, Slobodan
hrvatski
Tehnologija vizualne procjene izbornog uspjeha parlamentarnih stranaka na temelju promidžbenih jumbo-plakata
U ovom se radu preispituje da li postoji povezanost između profesionalnog oblikovanja plakata i njegovog konačnog učinka. Odabrano je 30 profesionalnih kriterija važnih za uspješno vizualno predočavanje poruke, te je ispitano da li su ti kriteriji korišteni na predizbornim plakatima za hrvatske parlamentarne izbore 2007. Jumbo plakati su danas moćno komunikacijsko sredstvo – sveprisutni i građanima neizbježni ; velikih dimenzija, na najvećim prometnicama i mjestima okupljanja. Kod uspješnog oblikovanja plakata, važno je uzeti u obzir komunikacijski šum u vidu velike količine vizualnih poruka. Da bi se komunikacijski šum prevladao, potrebno je poštivati određena pravila vizualne percepcije, uzimajući u obzir karakteristike medija ( u ovome slučaju jumbo plakata) i psiho-fizičke karakteristike recipijenta. Teorijska rasprava se provodi kroz formiranje i analizu strukture profesionalnih kriterija grafičkog oblikovanja, te analizu njihove primjene na primjerima pet odabranih političkih plakata vodećih hrvatskih političkih stranaka. U ispitivanju su upotrebu profesionalnih kriterija na plakatima kroz anketni listić procjenjivali studenti grafičkog dizajna, za koji smatramo da imaju bolji uvid u procjenu profesionalnosti grafičke izvedbe od prosječnog građanina kojemu je vizualna poruka zapravo i upućena. Cilj je bio preispitati da li su plakati uopće oblikovani na profesionalan način, te da li se na temelju njihovog grafičkog oblikovanja komunikološke poruke može uspješno procijeniti rezultat izbora.
vizualna komunikacija; jumbo plakat; parlamentrani izbori; političke stranke
Biblioteka Komunikologijske znanosti.
engleski
Technology of visual estimation of electoral success of parliamentary parties based on billboards
nije evidentirano
visual communication; billboard; parlamentary elections; political parties
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2008.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
XV. međunarodni znanstveni skup Društvo i tehnologija : zbornik radova = XV. International Scientific Conference Society and technology : proceedings
Plenković, Mario
Zagreb: Hrvatsko komunikološko društvo ; Nonacom
978-953-6226-18-4
Podaci o skupu
Međunarodni znanstveni skup Društvo i tehnologija (15 ; 2008)
predavanje
26.06.2008-28.06.2008
Zadar, Hrvatska