Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Tehnologija vizualne procjene izbornog uspjeha parlamentarnih stranaka na temelju promidžbenih jumbo-plakata (CROSBI ID 540564)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Plenković, Mario ; Mustić, Daria ; Hadžić, Slobodan Tehnologija vizualne procjene izbornog uspjeha parlamentarnih stranaka na temelju promidžbenih jumbo-plakata // XV. međunarodni znanstveni skup Društvo i tehnologija : zbornik radova = XV. International Scientific Conference Society and technology : proceedings / Plenković, Mario (ur.). Zagreb: Hrvatsko komunikološko društvo ; Nonacom, 2008

Podaci o odgovornosti

Plenković, Mario ; Mustić, Daria ; Hadžić, Slobodan

hrvatski

Tehnologija vizualne procjene izbornog uspjeha parlamentarnih stranaka na temelju promidžbenih jumbo-plakata

U ovom se radu preispituje da li postoji povezanost između profesionalnog oblikovanja plakata i njegovog konačnog učinka. Odabrano je 30 profesionalnih kriterija važnih za uspješno vizualno predočavanje poruke, te je ispitano da li su ti kriteriji korišteni na predizbornim plakatima za hrvatske parlamentarne izbore 2007. Jumbo plakati su danas moćno komunikacijsko sredstvo – sveprisutni i građanima neizbježni ; velikih dimenzija, na najvećim prometnicama i mjestima okupljanja. Kod uspješnog oblikovanja plakata, važno je uzeti u obzir komunikacijski šum u vidu velike količine vizualnih poruka. Da bi se komunikacijski šum prevladao, potrebno je poštivati određena pravila vizualne percepcije, uzimajući u obzir karakteristike medija ( u ovome slučaju jumbo plakata) i psiho-fizičke karakteristike recipijenta. Teorijska rasprava se provodi kroz formiranje i analizu strukture profesionalnih kriterija grafičkog oblikovanja, te analizu njihove primjene na primjerima pet odabranih političkih plakata vodećih hrvatskih političkih stranaka. U ispitivanju su upotrebu profesionalnih kriterija na plakatima kroz anketni listić procjenjivali studenti grafičkog dizajna, za koji smatramo da imaju bolji uvid u procjenu profesionalnosti grafičke izvedbe od prosječnog građanina kojemu je vizualna poruka zapravo i upućena. Cilj je bio preispitati da li su plakati uopće oblikovani na profesionalan način, te da li se na temelju njihovog grafičkog oblikovanja komunikološke poruke može uspješno procijeniti rezultat izbora.

vizualna komunikacija; jumbo plakat; parlamentrani izbori; političke stranke

Biblioteka Komunikologijske znanosti.

engleski

Technology of visual estimation of electoral success of parliamentary parties based on billboards

nije evidentirano

visual communication; billboard; parlamentary elections; political parties

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2008.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XV. međunarodni znanstveni skup Društvo i tehnologija : zbornik radova = XV. International Scientific Conference Society and technology : proceedings

Plenković, Mario

Zagreb: Hrvatsko komunikološko društvo ; Nonacom

978-953-6226-18-4

Podaci o skupu

Međunarodni znanstveni skup Društvo i tehnologija (15 ; 2008)

predavanje

26.06.2008-28.06.2008

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Grafička tehnologija, Politologija, Informacijske i komunikacijske znanosti