Parametarska analiza retardacijskog faktora (CROSBI ID 350968)

Kajić, Željko Parametarska analiza retardacijskog faktora / Vujević, Slavko (mentor); Split, Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje u Splitu, . 2008

Kajić, Željko

Vujević, Slavko

Parametarska analiza retardacijskog faktora

U ovom diplomskom radu obrađena je problematika točkastog izvora harmonijske struje u višeslojnom horizontalno složenom sredstvu, gdje je prvi sloj zrak, dok ostali slojevi pripadaju višeslojnom tlu. Posebna pažnja posvećena je slučaju kad su izvor i točka promatranja u istom sloju. Prvo poglavlje diplomskog rada je uvodno i u njemu je dan uvod u problematiku točkastog izvora tranzijentne struje u višeslojnom sredstvu. U drugom poglavlju opisan je višeslojno horizontalni složeni model sredstva u kojem se računa raspodjela tranzijentnog potencijala. Većina do sada razvijenih tranzijentnih elektromagnetskih modela ograničena je na homogeno tlo, odnosno na dvoslojno sredstvo (tlo i zrak). Tek se u posljednjih nekoliko godina pojavljuju i tranzijentni elektromagnetski modeli koji uvažavaju višeslojno tlo. U trećem poglavlju prikazane su Maxwelove diferencijalne jednadžbe za izmjenično harmonijski promjenjivo elektromagnetsko polje. Za kvazistatičku raspodjelu polja Helmholtzova diferencijalna jednadžba svodi se na Poissonovu diferencijalnu jednadžbu, a potom se riješava Poissonova diferencijalna jednadžba i naknadno se uvodi retardacija potencijala. U četvrtom poglavlju je opisan retardacijski faktor i proračun za specijalni slučaj kada je modul retardacijskog faktora iz proračuna ispada jednak jedinici. U petom poglavlju prikazani su primjeri analize retardacijskog faktora kad se izvor i točka promatranja nalaze u istim te u različitim slojevima sredstva. U šestom poglavlju trodimenzionalno je prikazan modul retardacijskog faktora u promatranom četverosloju.

parametarska analiza; retardacijski faktor

Parametric analysis of the retardation factor

parametric analysis; retardation factor