Zaštita brodova od udara munje (CROSBI ID 350969)

Matić, Nino Zaštita brodova od udara munje / Vujević, Slavko (mentor); Split, Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje u Splitu, . 2008

Matić, Nino

Vujević, Slavko

Zaštita brodova od udara munje

U ovom radu opisan je sustav zaštite brodova od udara munje. Opisan je razvoj sustava za zaštitu kroz povijest od osamnaestog stoljeća pa sve do suvremenih sustava. Opisani su dijelovi sustava, njihove karakteristike određene normama i metode koje se primjenjuju za proračun zaštitnih zona. Na primjerima teretnog broda i jedrenjaka prikazan je konkretan proračun zaštitnih zona i karakteristike dijelova sustava za zaštitu. Uvodno poglavlje i prva tri poglavlja diplomskog rada govore općenito o važećim i novim normama, vrstama štete i posljedicama gubitaka od udara munje. U četvrtom poglavlju je opisano projektiranje sustava zaštite od munje, od hvataljki preko ododa do uzemljivača. Također su obrađene metode zaštitnog kuta i metoda kotrljajuće kugle. U petom poglavlju je obrađena bit ovog diplomskog rada. Opisane su karakteristike munje, opasnost od električnog udara, razvoj sustava zaštite brodova od udara munje kroz povijest, komponente suvremenog sustava zaštite i na kraju poglavlja su prikazane dvije metode koje se primjenjuju za projektiranje sustava zaštite brodova od udara munje. Šesto poglavlje sadrži savjete kojih se treba pridržavati u slučaju da se nađete u olujnom nevremenu koje je praćeno grmljavinom. Sedmo poglavlje sadrži način proračuna sustava zaštite brodova od udara munje. Prikazan je proračun za teretni brod duljine 150 m i za jedrenjak duljine 50 m (Jadranska Vila). Uz proračun priloženi su i nacrti brodova kao i slike zaštitnih zona.

zaštita; brodovi; udar munje; LPS

Lightning protection of boats

protection; boat; lightning strike; LPS