Primjena metaloksidnih odvodnika prenapona u elektroenergetskom sustavu (CROSBI ID 350973)

Radišić, Ivan Primjena metaloksidnih odvodnika prenapona u elektroenergetskom sustavu / Vujević, Slavko (mentor); Split, Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje u Splitu, . 2008

Radišić, Ivan

Vujević, Slavko

Primjena metaloksidnih odvodnika prenapona u elektroenergetskom sustavu

Zadatak ovog diplomskog rada je bio da se sagleda problematika zaštite elektroenergetskog sustava od udara munje pomoću metal-oksidnih odvodnika prenapona. Pažnju je trebalo obratiti na izbor značajki odvodnika i mjesto ugradnje. U poglavlju 2 opisani su prenaponi koji se javljaju u sustavu i koji prestavljaju opasnost za sustav i električne elemente. U poglavlju 3 prezentirane su značajke MO odvodnika prenapona. Opisan je princip djelovanja i zona štićenja, što je približno slično za sve tipove odvodnika. Konkretno za MO odvodnike tvrtka ABB prikazana je njihova konstrukcija i glavna podjela na EXLIM i PEXLIM tipove MO odvodnika. Prezentirana je strujno-naponska karakteristika koja je veoma specifična zbog svoje izrazite nelinearnosti, što je ujedno i velika prednost MO odvodnika prenapona spram silicij-karbidnih odvodnika prenapona. Kroz treće poglavlje prikazane su i ostale karakteristike odvodnika prenapona koje su veoma važne za odabir odvodnika prenapona. U poglavlju 4 pokazan je postupak odabira MO odvodnika prenapona koji je primjenjen u poglavlju 5 u kojem su prikazani konkretni primjeri odabira MO odvodnika za postrojenja 110 kV i 220 kV.

metaloksidni odvodnik prenapona; elektroenergetski sustav

Application of metal-oxide surge arresters in an electrical power system

metal-oxide surge arrester; electrical power system