Teorija i aplikacija repova čekanja (CROSBI ID 351017)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Dukić, Gordana
Barković, Dražen
hrvatski
Teorija i aplikacija repova čekanja
Česte su situacije u kojima se pojavljuje čekanje. Vrlo važnu ulogu u njihovom prevladavanju ima modelski pristup, koji zahtjeva sagledavanje različitih aspekata problematike čekanja. Stoga su u magistarskom radu, nakon pozicioniranja teorije repova čekanja u okviru operacijskog managementa, objašnjeni osnovni elementi sustava repova čekanja. U nastavku su navedene temeljne značajke modela repova čekanja s naglaskom na Poissonovu distribuciju dolazaka klijenata i eksponencijalnu distribuciju usluživanja. Posebnu kategoriju predstavljaju nepoissonovi modeli repova čekanja. Osim prema tim obilježjima, sustavi repova čekanja također se klasificiraju prema broju repova i servera, prioritetima u usluživanju, broju faza usluživanja te mogućem broju klijenata u izvoru i u sustavu. U radu je formulirano 18 modela repova čekanja, koji su razvrstani prema navedenim kriterijima. Mogućnosti korištenja simulacijskih modela u rješavanju problema čekanja analizirane su u posebnom poglavlju. Svi prezentirani modeli su ilustrirani odgovarajućim primjerom. Osim njih, u radu je kroz proučavanje ponašanja pružatelja usluga i psihologije čekanja razmotren i ljudski čimbenik. Na taj je način zaokružena analiza problematike čekanja.
operacijski management; sustav repova; distribucija dolazaka i usluživanja; modeli repova čekanja; odlučivanje; simulacije
nije evidentirano
engleski
Theory and Application of Queuing Models
nije evidentirano
operations management; queuing system; arrival and service distribution; queuing models; decision making; simulations
nije evidentirano
Podaci o izdanju
154
15.12.1998.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet u Osijeku
Osijek