Perspektive hrvatske industrije mesa peradi (CROSBI ID 144657)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Hadelan, Lari ; Grgić, Zoran ; Očić, Vesna ; Šakić, Branka
hrvatski
Perspektive hrvatske industrije mesa peradi
Peradarska industrija jedan je od rijetkih segmenata prehrambenog sektora u kojem je Hrvatska ostvarila samodostatnost. S godišnjom proizvodnjom od oko 100.000 tona mesa peradi, hrvatska peradarska mesna industrija zadovoljava domaće potrebe, ali i u izvozu pronalazi važan oslonac poslovanja. Bijelo meso s koeficijentom dohodovne elastičnosti većim od 1, pripada skupini proizvoda čija potrošnja raste s porastom dohotka zbog čega se može pretpostaviti da će njegova potrošnja u Hrvatskoj i svijetu nadalje rasti. U prilog tome idu i iskustva tranzicijskih zemalja koje su povećavale proizvodnju tijekom procesa pristupanja Europskoj Uniji. Najveći hrvatski proizvođači KOKA d.d. i PIPO Čakovec d.o.o. ostvaruju uspješne poslovne rezultate čak i u kriznim uvjetima kakvi su zbog pojave ptičje gripe bili krajem 2005. godine. Puris Pazin u isto vrijeme i na istom tržištu ostvaruje gubitke što ukazuje na slabosti menadžmenta u zauzimanju važnijih tržišnih pozicija. Analiza poslovanja KOKE d.d. pokazuje da je ova tvrtka u 2006. godini ostvarila bolje rezultate od slovenske Perutnine Ptuj, a u relativnim pokazateljima bolje i od najvećeg europskog proizvođača mesa peradi tvrtke DOUX. Unatoč nešto nižoj profitabilnosti kapitala koja je i inače svojstvena industriji bijelog mesa, financijski pokazatelji KOKE d.d. ukazuju na dobru perspektivu ove tvrtke u utakmici s najvećim europskim konkurentima. Obzirom na vrijednost koeficijenta ekonomičnosti od 1, 07, koeficijenta tekuće likvidnosti od 1, 89 i povrata uloženog kapitala od 7, 22% poslovni rezultati KOKE d.d. dokaz su visokog potencijala u nadmetanju na europskom tržištu mesa peradi.
peradarska mesna industrija ; perspektiva ; pokazatelji uspjeha
nije evidentirano
engleski
The Perspectives of Croatian poultry meat industry
nije evidentirano
poultry meat ; perspective ; business success indicator
nije evidentirano