Teachers, Internet and instructional strategies (CROSBI ID 472431)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Matijević, Milan
engleski
Teachers, Internet and instructional strategies
Stručnjaci revolucionarnost interneta i CD uspoređuju s pojavom knjige i tiskarskog stroja. Može se i mora očekivati da će pojava hipermedijske obrazovne tehnologije utjecati na promjene u didaktičkim strategijama i unutarnjoj organizaciji nastave i škole. Na kraju drugog milenija naše ere moramo postaviti pitanje: Može li sustav koji je utemeljio Komensky zadovoljiti potrebe učenika i učitelja na kraju dvadesetog i početku dvadesetiprvog stoljeća? U zadnjim desetljećima dvadesetog stoljeća uz nastavne kurikulume su isticani novi ciljevi nastave: osposobljavati učenike za samostalno učenje, odgajati za promjene, osposobljavati za traženje i selekciju informacija, odgajati poduzetništvo, odgajati i poticati kreativnost, osposobljavati za uočavanje i rješavanje problema i sl. Uz nastavu koja je orijentirana na učitelja ove ciljeve nije moguće učinkovito ostvarivati. U vrijeme pojave Interneta i s njim povezana multimedijskog okruženja (CD, video, satelitska televizija) nabrojani ciljevi dobivaju novi smisao i mjesto u životu učenika, postavljajući pred školske stručnjake brojne dileme. Glavno je pitanje za školske stručnjake našeg doba: Kako organizirati školska događanja u vrijeme obveznoga školovanja uz ostvarivanje novih ciljeva nastave i odgoja, uz učenje u multimedijskom okruženju, a da se ne ugrozi zdravlje i normalan mnogostran razvoj mladih? Uporno guranje Interneta, osobnih računala i multimedijskog softwarea u četrdesetipet minutni sat je donkihotski posao. Za iskorištavanje prednosti koje donose nabrojani mediji treba tragati za drugačijim didaktičkim okvirom od predmetno-satnog sustava. Mogući pravac traganja mogao bi biti prenošenje orijentacije nastavnih aktivnosti s razreda na pojedinca od razredno-satnog sustava prema individualiziranom didaktičkom modelu. U takvom didaktičkom modelu bitno se mijenja uloga učitelja. Za ostvarivanje takve preorijentacije potrebno je osposoblajvati učitelje mentore, a ne učitelje predavače.
teacher; internet; instructional strategies
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
676-683-x.
1999.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Nastavnik - čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju.
Rosić, Vladimir
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Podaci o skupu
Drugi međunarodni znanstveni kolokvij
pozvano predavanje
25.03.1999-26.03.1999
Opatija, Hrvatska