Elektrokemija (CROSBI ID 743586)

Druge vrste radova | ostalo

• Obrazovni materijal (nedefinirano )

Metikoš-Huković, Mirjana Elektrokemija. Zagreb: Fakultet kemijskog inženjerstva i tehnologije Sveučilišta u Zagrebu, 2000. 338..

Metikoš-Huković, Mirjana

Elektrokemija

Pri pisanju ovog udžbenika namjera mi je bila obuhvatiti šro veće područje elektrokemije, izlaganjem teorijskih principa i njihove suvremene primjene. Predmet proučavanja elektrokemije primarno se odnosi na prijenos naboja na granici između elektromski i ionski vodljivih faza u uvjetima kada elektrokemijska reakcija djeluje kao izmjenjivač mehanizma vodljivosti ili, ako je ona onemogućena, u uvjetima nakupljanja naboja na objema staranam granične površine i nastajanja električnog dvosloja. Struktura ovog udžbenika odraz je njegove tematik. U poglavlju 1 izneseni su osnovni principi suvremene teorije elektronskih vodiča. Poglavlje 2 opisuje nestacionarne pojave u otopinama elektrolita. U poglavlju 3 težište je na elektrokemijskoj termodinamici, pretvaranju energije kemijskih procesa u električnu energiju, potencijalima i vrstama elektroda. U poglavlju 4 opisana je struktura elektrificirane granice faza čvrsto/elektrolit i adsorpcijski procesi. Glavna tema poglavlja 5 je elektrokemijska kinetika i to poglavljepokriva gotovo sve aspekte elektrodne kinetike uključujući kvantno-mehanički pristup i utjecaj dvosloja na elektrodnu kinetiku. Ideje iz toga poglavlja dalje su proširene u poglavlju 6. U poglavlju 7 opisani su osnovni principi cikličke voltametrije, tehnike bez koje su danas nezamisliva elektrokemijska istraživanja ; stoga se ona opravdano naziva i elektrokemijskom spektroskopijom. Elektrokemičari su u odnosu na ostale znanstvenike u prednosti jer se važnost njihovog područja, osim ostalo, krije u uskoj povezanosti s ostalim poljima znanosti. Nadalje, elektrokemija nije financijski zahtjevna kao neka druga znanstvena područja. Svi studenti kemije, kemijskog inženjerstva i kemije materijala obogatit će svoja znanja iskustvom stečenim iz elektrokemije.

elektrokemija; struktura dvosloja; električna vodljivost; termodinamika; kinetika; korozija

Electrochemistry

electrochemistry; double layer structure; electrical conductivity; thermodynamics; kinetics; corrosion