Pedagoška (ne)kompetencija učitelja/ica za učiteljsku ulogu (CROSBI ID 145184)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Ljubetić, Maja ; Kostović-Vranješ, Vesna
hrvatski
Pedagoška (ne)kompetencija učitelja/ica za učiteljsku ulogu
Pedagoška kompetencija učitelja-ica izuzetno je važna za kvalitetu odgojno– obrazovnog procesa kao i za rezultat tog procesa stoga, se tom pitanju i u znanstvenoj i stručnoj javnosti posvećuje sve više pozornosti. Za očekivati je da pedagoški kompetentan-na učitelj-ica posjeduje posebna pedagoška znanja i vještine, ali i osobine ličnosti nužne za uspostavljanje, građenje i unapređivanje odnosa kako s učenicima, tako i njihovim roditeljima, ali i kolegama te svim ostalim čimbenicima odgojno-obrazovnog procesa. Samo onaj učitelj-ica koji posjeduje kompetencije u različitim aspektima pedagoškog djelovanja, kritički promišlja o sebi i svojoj odgojno-obrazovnoj praksi, mijenja i unapređuje svoja ponašanja te oblikuje poticajno okruženje i ozračje u učionici/školi ima osjećaj zadovoljstva u pedagoškom radu te može očekivati da će i „ izlazni“ rezultati u smislu učeničkih postignuća i napredovanja na svim razinama, biti pozitivni. S ciljem istraživanja pedagoške (ne)kompetentnosti učitelja, poduzeto je istraživanje na uzorku od 260 učitelja-ica u Splitsko-dalmatinskoj županiji. Rezultati provedenog istraživanja pokazali su kako velika većina anketiranih učitelja-ica ima doživljaj pedagoške kompetencije, ali ima i onih koji se ne procjenjuju pedagoški kompentenima zbog osjećaja nesigurnosti, ne preuzimanja odgovornosti, ne „ doživljavanja“ eventualnih pogrešaka, svjesnosti o vlastitim pogrešakama, teškoća u rješavanju disciplinskih problema itd.
pedagoška (ne)kompetencija; predmetna i razredna nastava; učitelji-ice
nije evidentirano
engleski
Pedagogical (in)competence of teachers
nije evidentirano
pedagogical (in)competence; lower and upper grade primary curriculum; teacher(s)
nije evidentirano