Neke misli i mišljenja o ostvarivanju individualizacije u odgojno-obrazovnom procesu (CROSBI ID 145280)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Maleš, Dubravka ; Mužić, Vladimir
hrvatski
Neke misli i mišljenja o ostvarivanju individualizacije u odgojno-obrazovnom procesu
Ideje o nužnosti individualizacije u odgojno-obrazovnom procesu u našoj pedagogijskoj teoriji prisutne su više od tri desetljeća. U prvom dijelu ovog rada prezentira se kratki povijesni pregled misli i nastojanja istaknutih naših pedagoga koji su se zalagali za afirmaciju individualizacije u odgojno-obrazovnom procesu. No, kako i sami autori ističu, ne treba se zavaravati relativno velikim brojem monografija koje se bave ovim pitanjem. Postoje opravdani razlozi za nezadovoljstvo - jedan je na planu praktičnog ostvarivanja individualizacije u svakodnevnoj odgojno-obrazovnoj praksi, a drugi se odnosi na upoznatost naših radnika odgoja i obrazovanja s problematikom individualizacije. U prilog takvoj tvrdnji idu rezultati u ovom radu prezentiranog istraživanja koji pokazuju da široki dijapazon problematike individualizacije prati prilično slaba svijest o tome kod prosvjetnih radnika. Naime, provedeno ispitivanje pokazalo je da ispitanici samo ''površinski'' poznaju problem, pa se i ne može očekivati da u praksi njeguju pristup koji uzima u obzir individualne razlike i provode individualizaciju u radu s učenicima. Kako je postojeća situacija djelomično rezultat propusta u obrazovanju pedagoških kadrova, potrebno je u toku školovanja budućim prosvjetnim radnicima pružiti teorijska znanja o pitanjima individualnih razlika i provođenju individualizacije, ali i metodički ih pripremiti za praktičnu primjenu tog znanja.
individualizacija u odgojno-obrazovnom procesu; obrazovanje učitelja
nije evidentirano
engleski
Some thoughts and opinions on the achievement of individualization in the educational process
nije evidentirano
individualization in the educational process; teachers' training
nije evidentirano