Doprinos analizi procesa u cilindru motora SUI (CROSBI ID 145366)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Jelić, Maro ; Dvornik, Joško
hrvatski
Doprinos analizi procesa u cilindru motora SUI
U radu je promatran proces u motoru SUI bez uobičajene zamjene izgaranja dovodom topline. Primjenom prvog i drugog zakona termodinamike, proračunate su vrijednosti indiciranog tlaka tijekom procesa izgaranja ovisno o dinamici izgaranja goriva , tj. o kutu zakreta koljenastog vratila. Osim indiciranog tlaka metoda primijenjena u radu omogućuje i proračun svih drugih termodinamičkih veličina tijekom cijelog procesa u cilindru stroja, uključujući i promjenu entropije zbog neravnotežnosti izgaranja. Izabrani primjer motora i procesa pritom nije posebno reprezentativan jer je sadržaj rada u razradi i demonstraciji rezultata termodinamičke metode proračuna. Rad je baziran na radu 1 , s učinjena pojednostavljenja u ovome radu odnose se na zanemarivanje disocijacije molekula tijekom izgaranja, ali s otvorenom mogućnosti da se uzme u obzir. Usvajaju se geometrijske vrijednosti motora i radnih parametara iz 2 , uz uporabu oktana C8H18 kao goriva, pa se računa sa nepotpunim izgaranjem u bogatoj smjesi. Promatrajući proces izgaranja kreće se od sastava 1 koji predstavlja 100%-tnu smjesu goriva i zraka na standardnom stanju. Sam je proces podijeljen na 13 sastava koji predstavljaju različite smjese produkata i reaktanata od već rečenog sastava 1 do sastava 13, koji sadrži produkte izgaranja 100% izgorenog goriva. Za razliku od standardnih termodinamičkih analiza procesa u motorima SUI, ovdje se koristilo prvim i drugim zakonom za neravnotežne procese, da se dobije bitno potpuniji ali i točniji uvid u proces.
izgaranje ; motori SUI ; gubitak rada ; nepovrativost ; indicirani tlak ; izmijenjena toplina
nije evidentirano
engleski
A Contribution to the IC Engine Cylinder Process Analysis
U radu je promatran proces u motoru SUI bez uobičajene zamjene izgaranja dovodom topline. Primjenom prvog i drugog zakona termodinamike, proračunate su vrijednosti indiciranog tlaka tijekom procesa izgaranja ovisno o dinamici izgaranja goriva , tj. o kutu zakreta koljenastog vratila. Osim indiciranog tlaka metoda primijenjena u radu omogućuje i proračun svih drugih termodinamičkih veličina tijekom cijelog procesa u cilindru stroja, uključujući i promjenu entropije zbog neravnotežnosti izgaranja. Izabrani primjer motora i procesa pritom nije posebno reprezentativan jer je sadržaj rada u razradi i demonstraciji rezultata termodinamičke metode proračuna. Rad je baziran na radu 1 , s učinjena pojednostavljenja u ovome radu odnose se na zanemarivanje disocijacije molekula tijekom izgaranja, ali s otvorenom mogućnosti da se uzme u obzir. Usvajaju se geometrijske vrijednosti motora i radnih parametara iz 2 , uz uporabu oktana C8H18 kao goriva, pa se računa sa nepotpunim izgaranjem u bogatoj smjesi. Promatrajući proces izgaranja kreće se od sastava 1 koji predstavlja 100%-tnu smjesu goriva i zraka na standardnom stanju. Sam je proces podijeljen na 13 sastava koji predstavljaju različite smjese produkata i reaktanata od već rečenog sastava 1 do sastava 13, koji sadrži produkte izgaranja 100% izgorenog goriva. Za razliku od standardnih termodinamičkih analiza procesa u motorima SUI, ovdje se koristilo prvim i drugim zakonom za neravnotežne procese, da se dobije bitno potpuniji ali i točniji uvid u proces.
combustion ; IC engines ; availability loss ; ireversibility ; indicated pressure ; heat exchanged
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Tehnologija prometa i transport