Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Hidrometrija i visokoškolsko obrazovanje u graditeljstvu (CROSBI ID 543121)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Ožanić, Nevenka ; Karleuša, Barbara ; Rubinić, Josip ; Deluka Tibljaš, Aleksandra Hidrometrija i visokoškolsko obrazovanje u graditeljstvu / Hydrometry and Higher Education in Civil Engineering // Zbornik radova znanstvenog savjetovanja : Hidrološka mjerenja i obrada podataka = Conference proceedings : Measurement and data processing in hydrology / Ožanić, Nevenka (ur.). Rijeka: Građevinski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2008. str. 383-405

Podaci o odgovornosti

Ožanić, Nevenka ; Karleuša, Barbara ; Rubinić, Josip ; Deluka Tibljaš, Aleksandra

hrvatski

Hidrometrija i visokoškolsko obrazovanje u graditeljstvu

Hidrometrija je dio hidrologije koja kao znanstvena i stručna disciplina ima izuzetno široku domenu interesa, pa tako i primjene. Prije svega to se odnosi na domenu graditeljsko-hidrotehničkih djelatnosti, kao i okolišnog inženjerstva. U tom smislu respektira se hidrometrija i njen naglašeni utjecaj na ostale dijelove hidrologije, pa i šire, na različitim razinama obrazovnog procesa. Naime, na građevinskim fakultetima u Hrvatskoj, pa tako i na Građevinskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci organiziraju se i provode sveučilišni i stručni studijski programi građevinarstva reformirani na načelima Bolonjske deklaracije koji su usvojeni od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa Republike Hrvatske tijekom 2005. Usvojena shema studijskih programa za sveučilišni studij jest « ; ; 3+2+3» ; ; , odnosno tri godine preddiplomskog, dvije godine diplomskog i tri godine doktorskog poslijediplomskog studija, a za stručni « ; ; 3+1, 5» ; ; , odnosno tri godine preddiplomskog te godinu i pol diplomskog specijalističkog studija. Osmišljavanjem smjerova i kolegija na svim razinama studiranja nastojalo se programe osvježiti novim i atraktivnim sadržajima koji se temelje na najnovijim stručnim i znanstvenim spoznajama, pa su uz to tada postojeće smjerove predviđeni i novi smjerovi. U ovom je radu analiziran značaj hidrometrije u širem kontekstu hidrologije i hidrotehnike, u aktualnom trenutku provedbe reforme visokoškolskog obrazovanja u Hrvatskoj. Provedena je usporedba reformiranih visokoškolskih nastavnih programa kao i prikazana zastupljenost hidrotehničkih kolegija u novim programima Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Osijeku, Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, Građevinsko-arhitektonskog fakulteta Sveučilišta u Splitu, Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Tehničkog veleučilišta u Zagrebu, te posebno hidrologije (unutar koje je sadržana hidrometrija) u toj grupaciji kolegija. Dane su specifičnosti pojedinih fakulteta i Veleučilišta kroz neovisno kreiranje vlastitih studijskih programa i prikazana je novelacija izvođenja hidrotehničkih kolegija u smislu promjene broja sati rada u okviru predavanja, vježbi i seminara. Također je dan i osvrt na osnovne značajke sveučilišnih i stručnih studija na građevinskim fakultetima u Hrvatskoj i na Tehničkom veleučilištu u Zagrebu, a detaljnije je provedena i njihova usporedba u kontekstu provedbe hidroloških te stoga i hidrometrijskih aktivnosti. U radu je detaljnije prikazana i analizirana nastava iz hidrotehničkih kolegija koji sadržavaju elemente hidrometrije na Građevinskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci. Prezentirana je nastava iz temeljnih hidroloških predmeta sveučilišnog studija, ali i drugih predmeta sveučilišnog i dijelom stručnog studija za koje su hidrometrija i hidrometrijske podloge jedna od osnova za rješavanje složenih hidrotehničkih problema.

Bolonjski proces; studijski programi; građevinarstvo; hidrotehnika; hidrologija; hidrometrija.

nije evidentirano

engleski

Hydrometry and Higher Education in Civil Engineering

Hidrometrija je dio hidrologije koja kao znanstvena i stručna disciplina ima izuzetno široku domenu interesa, pa tako i primjene. Prije svega to se odnosi na domenu graditeljsko-hidrotehničkih djelatnosti, kao i okolišnog inženjerstva. U tom smislu respektira se hidrometrija i njen naglašeni utjecaj na ostale dijelove hidrologije, pa i šire, na različitim razinama obrazovnog procesa. Naime, na građevinskim fakultetima u Hrvatskoj, pa tako i na Građevinskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci organiziraju se i provode sveučilišni i stručni studijski programi građevinarstva reformirani na načelima Bolonjske deklaracije koji su usvojeni od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa Republike Hrvatske tijekom 2005. Usvojena shema studijskih programa za sveučilišni studij jest « ; ; 3+2+3» ; ; , odnosno tri godine preddiplomskog, dvije godine diplomskog i tri godine doktorskog poslijediplomskog studija, a za stručni « ; ; 3+1, 5» ; ; , odnosno tri godine preddiplomskog te godinu i pol diplomskog specijalističkog studija. Osmišljavanjem smjerova i kolegija na svim razinama studiranja nastojalo se programe osvježiti novim i atraktivnim sadržajima koji se temelje na najnovijim stručnim i znanstvenim spoznajama, pa su uz to tada postojeće smjerove predviđeni i novi smjerovi. U ovom je radu analiziran značaj hidrometrije u širem kontekstu hidrologije i hidrotehnike, u aktualnom trenutku provedbe reforme visokoškolskog obrazovanja u Hrvatskoj. Provedena je usporedba reformiranih visokoškolskih nastavnih programa kao i prikazana zastupljenost hidrotehničkih kolegija u novim programima Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Osijeku, Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, Građevinsko-arhitektonskog fakulteta Sveučilišta u Splitu, Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Tehničkog veleučilišta u Zagrebu, te posebno hidrologije (unutar koje je sadržana hidrometrija) u toj grupaciji kolegija. Dane su specifičnosti pojedinih fakulteta i Veleučilišta kroz neovisno kreiranje vlastitih studijskih programa i prikazana je novelacija izvođenja hidrotehničkih kolegija u smislu promjene broja sati rada u okviru predavanja, vježbi i seminara. Također je dan i osvrt na osnovne značajke sveučilišnih i stručnih studija na građevinskim fakultetima u Hrvatskoj i na Tehničkom veleučilištu u Zagrebu, a detaljnije je provedena i njihova usporedba u kontekstu provedbe hidroloških te stoga i hidrometrijskih aktivnosti. U radu je detaljnije prikazana i analizirana nastava iz hidrotehničkih kolegija koji sadržavaju elemente hidrometrije na Građevinskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci. Prezentirana je nastava iz temeljnih hidroloških predmeta sveučilišnog studija, ali i drugih predmeta sveučilišnog i dijelom stručnog studija za koje su hidrometrija i hidrometrijske podloge jedna od osnova za rješavanje složenih hidrotehničkih problema.

Bologna process; study programmes; civil engineering; hydraulic engineering; hydrology; hydrometry.

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

383-405.

2008.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Ožanić, Nevenka

Rijeka: Građevinski fakultet Sveučilišta u Rijeci

978-953-6953-15-8

Podaci o skupu

HIDROLOŠKA MJERENJA I OBRADA PODATAKA

predavanje

26.11.2008-28.11.2008

NP Plitvička jezera, Hrvatska

Povezanost rada

Građevinarstvo