Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Nastavnik i informacijsko-komunikacijska tehnologija u srenjoškolskom obrazovanju (CROSBI ID 351469)

Ocjenski rad | diplomski rad

Bilandžić, Melita Nastavnik i informacijsko-komunikacijska tehnologija u srenjoškolskom obrazovanju / Radeka, Igor (mentor); Zadar, Odjel za pedagogiju, . 2008

Podaci o odgovornosti

Bilandžić, Melita

Radeka, Igor

hrvatski

Nastavnik i informacijsko-komunikacijska tehnologija u srenjoškolskom obrazovanju

Danas živimo u društvu temeljenom na znanju. Današnje društvu je društvo velikih i naglih promjena gdje se svakih pet do osam godina znanje udvostručuje, a dok se tehničko znanje udvostručuje svake treće godine. Način na koji živimo, radimo, nastavnici poučavaju i učenici uče značajno se mijenja pod utjecajem brzine promjena u području informacijsko-komunikacijske tehnologije i novih znanja. Ne možemo staviti dovoljno velik naglasak na važnost informacijske pismenosti nastavnika i učenika. Na tržištu rada se uglavnom traže ljudi koji se mogu brzo prilagoditi naglim promjenama. U takvim uvjetima cjeloživotno učenje je nezaobilazan faktor za sve ljude, a posebno nastavnike koji obrazuju buduće radnike. Hrvatska Vlada prepoznala je važnost ICT-a kroz strategije poput Hrvatska u 21. Stoljeću i E-Hrvatska koja uključuje i e-Obrazovanje. Unatoč tom javlja se potreba za operativnim i detaljnijim ciljevima. ICT osposobljavanje nastavnika je organizirano kroz Osnovni i Napredni European Computer Driving License (ECDL) tečaj. Nakon stjecanja ECDL diplome nastavnicima i dalje nedostaju pedagoška znanja za primjenu ICT-a u nastavi. ECDL tečajevi ne osiguravaju integraciju tehnološko pedagoško predmetnog znanja već samo tehnička znanja. Tehnološko pedagoško predmetno znanje je odlučujuće za učinkovitu upotrebu ICT-a. Drugi problem je nedostatak ICT kolegija i prateće prakse na fakultetima gdje se obrazuju budući nastavnici. Također nastavnicima koji koriste ili bi željeli koristiti ICT u nastavi nedostaje tehnička i pedagoška potpora. Potpora se može organizirati kroz sastanke nastavnika na nivou škole, grada, regije i države, ali je potrebna i stručna tehnička i pedagoška potpora. Kada se osigura adekvatno obrazovanje i osposobljavanje, infrastruktura (pristup Internetu, obrazovni programi, obrazovni materijali, modeli upotrebe ICT-a u obrazovanju) i oprema, moguće je istražiti potencijal ICT-a kroz tri modela: ICT u nastavi (npr. upotreba pametne ploče), mješovito učenje (npr. objava nastavnih lekcija na Internetu kako bi učenici mogli kombinirati učenje uz pomoć ICT-a u školi i kod kuće) i učenje na daljinu uz pomoć ICT-a (učenje koje se u potpunosti odvija preko Interneta). Za ovaj rad izrađena je studija slučaja u Gimnaziji „ Matija Mesić“ u Slavonskom Brodu kako bi se bolje shvatila situacija u obrazovanju na školskom nivou. Nastavnicima je podijeljen anketni upitnik kako bi saznali koju vrstu obuke su prošli, koliko su osposobljeni za upotrebu ICT-a u nastavi i koliko se koristi postojeća oprema. Na nastavnicima je velik zadatak za koji ih treba adekvatno osposobiti, a trud kreativnih i inovativnih nastavnika potrebno je odgovarajuće nagraditi.

komunikacijska tehnologija (ICT); osposobljavanje nastavnika; cjeloživotno obrazovanje; ICT u obrazovanju; studija slučaja

nije evidentirano

engleski

Teacher and Informational Communicational Technology in High School Education

nije evidentirano

informational communicational technology (ICT); teacher training; lifelong education; ICT in education; case study

nije evidentirano

Podaci o izdanju

86

12.11.2008.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Odjel za pedagogiju

Zadar

Povezanost rada

Pedagogija