Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Integracija načela zelenog marketinga u upravljanju opskrbnim lancem (CROSBI ID 543236)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Dujak, Davor ; Ham, Marija Integracija načela zelenog marketinga u upravljanju opskrbnim lancem // Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu / Segetlija, Zdenko ; Karić, Marijan (ur.). Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2008. str. 67-94

Podaci o odgovornosti

Dujak, Davor ; Ham, Marija

hrvatski

Integracija načela zelenog marketinga u upravljanju opskrbnim lancem

Marketing kao disciplina uvijek prati društveno-ekonomski razvitak i odraz je postojećih društveno-ekonomskih odnosa, te se sukladno tome u uvjetima rastuće ekološke svjesnosti na svim razinama društva i pojave novog segmenta potrošača – tzv. zelenih potrošača, javlja zeleni marketing. Zeleni marketing podrazumjeva suradnju s dobavljačima i trgovcima, partnerima pa i konkurentima kako bi se ostvario ekološki održivi razvoj u čitavom vrijednosnom lancu, a istovremeno interno, zahtjeva suradnju svih poslovnih funkcija kako bi se pronašla najbolja moguća rješenja koja imaju dvije glavne niti vodilje: profit i dugoročni pozitivni doprinos okruženju (društvu i prirodnom okolišu). Kako bi se osigurala ekološka prihvatljivost proizvoda na njegovom putu od sirovine, preko proizvodnje i trgovine sve do krajnjeg potrošača (nerijetko i u obrnutom smjeru), tj. na svim razinama opskrbnog lanca, praksa je razvila, a teorija definirala složene i interorganizacijske procese kao Zeleno (ekološki odgovorno) upravljanje opskrbnim lancima (Green Suply Chain Management). Ovaj rad polazi od tri ključne pretpostavke: 1. utjecaj proizvoda na okoliš javlja se u svim fazama njegove proizvodnje, potrošnje i odlaganja ; 2. zeleni potrošači i ostali stakeholderi zahtjevaju od proizvođača da iskazuju ekološku odgovornost unutar svih procesa: od nabavke materijala i procesa koji se koriste u proizvodnji proizvoda i njihovom pakiranju ; načinima distribucije proizvoda, prodaje i odlaganja ; 3. integracija načela zelenog marketinga duž cijelog opskrbnog lanca omogućava gospodarskom subjektu ostvarivanje sinergijskih učinaka na području smanjenja utjecaja na okoliš, izgradnju kredibiliteta prema svim stakeholderima uz istovremeno smanjenje troškova. Cilj rada je istaknuti nužnost uvrštavanja načela i postupaka Zelenog marketinga u upravljanje opskrbnim lancem, te elaborirati dugoročnu ekonomsku isplativost istih na današnjem tržištu koje zahtijeva društveno i ekološki odgovoran marketing.

zeleni marketing; opskrbni lanac; Green Supply Chain Management; ekološka odgovornost

nije evidentirano

engleski

Integrating Green Marketing Principles into Supply Chain Management

nije evidentirano

green marketing; supply chain; Green Supply Chain Management; environmental responsibility

nije evidentirano

Podaci o prilogu

67-94.

2008.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu

Segetlija, Zdenko ; Karić, Marijan

Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-253-052-0

Podaci o skupu

VIII. Međunarodni znanstveni skup- Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu

predavanje

12.11.2008-12.11.2008

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Ekonomija