Integracija načela zelenog marketinga u upravljanju opskrbnim lancem (CROSBI ID 543236)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Dujak, Davor ; Ham, Marija
hrvatski
Integracija načela zelenog marketinga u upravljanju opskrbnim lancem
Marketing kao disciplina uvijek prati društveno-ekonomski razvitak i odraz je postojećih društveno-ekonomskih odnosa, te se sukladno tome u uvjetima rastuće ekološke svjesnosti na svim razinama društva i pojave novog segmenta potrošača – tzv. zelenih potrošača, javlja zeleni marketing. Zeleni marketing podrazumjeva suradnju s dobavljačima i trgovcima, partnerima pa i konkurentima kako bi se ostvario ekološki održivi razvoj u čitavom vrijednosnom lancu, a istovremeno interno, zahtjeva suradnju svih poslovnih funkcija kako bi se pronašla najbolja moguća rješenja koja imaju dvije glavne niti vodilje: profit i dugoročni pozitivni doprinos okruženju (društvu i prirodnom okolišu). Kako bi se osigurala ekološka prihvatljivost proizvoda na njegovom putu od sirovine, preko proizvodnje i trgovine sve do krajnjeg potrošača (nerijetko i u obrnutom smjeru), tj. na svim razinama opskrbnog lanca, praksa je razvila, a teorija definirala složene i interorganizacijske procese kao Zeleno (ekološki odgovorno) upravljanje opskrbnim lancima (Green Suply Chain Management). Ovaj rad polazi od tri ključne pretpostavke: 1. utjecaj proizvoda na okoliš javlja se u svim fazama njegove proizvodnje, potrošnje i odlaganja ; 2. zeleni potrošači i ostali stakeholderi zahtjevaju od proizvođača da iskazuju ekološku odgovornost unutar svih procesa: od nabavke materijala i procesa koji se koriste u proizvodnji proizvoda i njihovom pakiranju ; načinima distribucije proizvoda, prodaje i odlaganja ; 3. integracija načela zelenog marketinga duž cijelog opskrbnog lanca omogućava gospodarskom subjektu ostvarivanje sinergijskih učinaka na području smanjenja utjecaja na okoliš, izgradnju kredibiliteta prema svim stakeholderima uz istovremeno smanjenje troškova. Cilj rada je istaknuti nužnost uvrštavanja načela i postupaka Zelenog marketinga u upravljanje opskrbnim lancem, te elaborirati dugoročnu ekonomsku isplativost istih na današnjem tržištu koje zahtijeva društveno i ekološki odgovoran marketing.
zeleni marketing; opskrbni lanac; Green Supply Chain Management; ekološka odgovornost
nije evidentirano
engleski
Integrating Green Marketing Principles into Supply Chain Management
nije evidentirano
green marketing; supply chain; Green Supply Chain Management; environmental responsibility
nije evidentirano
Podaci o prilogu
67-94.
2008.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu
Segetlija, Zdenko ; Karić, Marijan
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-253-052-0
Podaci o skupu
VIII. Međunarodni znanstveni skup- Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu
predavanje
12.11.2008-12.11.2008
Osijek, Hrvatska