Preobrazba identiteta vinara u uspješne ruralne poduzetnike: usporedba četiri vinske (mikro)regije iz tri zemlje (CROSBI ID 762379)
Druge vrste radova | rukopis
Podaci o odgovornosti
Topolčić, Davor
hrvatski
Preobrazba identiteta vinara u uspješne ruralne poduzetnike: usporedba četiri vinske (mikro)regije iz tri zemlje
Tri studije slučaja bile su temelj za komparativnu analizu s fokusom na uspješne i poznate, ali po volumenu proizvodnje male i srednje vinari iz jednog vinskog okruga iz Bugarske i Madžarske, te dva iz Hrvatske. Susreti kultura i transferi mogu imati pozitivan učinak na razvoj poljoprivrednog sektora u bivšim socijalističkim zemljama. Kako je vinski sektor bio, općenito, manje privlačan stranim investitorima, na samim poduzetnicima ostalo je učine preobrazbu u smjeru Zapadnih uzora i praksi. Analiza je ukazala na važnost socijalnog i kulturnog kapitala tih novih ruralnih poduzetnika, što im je omogućilo uspješnu i kreativnu primjenu Zapadnih iskustva u post-socijalističkom kontekstu. Vinari koji su stekli domaću i međunarodnu reputaciju pokazali su se važnim agentima promjene: a) kao uzori, b) kao nositelji (ruralnog) razvoja u lokalnoj sredini, i c) kao promotori novog imidža regije i zemlje na svjetskom tržištu. Oni su inicirali generalni pomak ka višoj kvaliteti. U Bugarskoj taj proces je obilježen konfliktima, dok u Hrvatskoj i posebice u Madžarskoj daje izvrsne rezultate.
ruralni poduzetnici ; uspješni vinari ; samonametnuta europeizacija identiteta ; komparativna studija
nije evidentirano
engleski
Self-westernized identities of successful rural entrepreneurs? A comparison of four wine micro-regions situated in three countries – Croatia, Hungary and Bulgaria
nije evidentirano
rural entrepreneurs ; wine business ; self-Westernized identity ; comparative study
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja
2008.
nije evidentirano
objavljeno
1330-0288
1848-6096