Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj sustava upravljanja na učinkovitost željezničkog prometa (CROSBI ID 351516)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Haramina, Hrvoje Utjecaj sustava upravljanja na učinkovitost željezničkog prometa / Toš, Zdravko (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2008

Podaci o odgovornosti

Haramina, Hrvoje

Toš, Zdravko

hrvatski

Utjecaj sustava upravljanja na učinkovitost željezničkog prometa

Pouzdanost izvršenja planiranog voznog reda predstavlja jedan od glavnih čimbenika koji utječu na učinkovitost željezničkog prometnog sustava. Događaji koji nisu mogli biti predviđeni u postupku planiranja voznog reda mogu uzrokovati nastanak, a potom i širenje posljedičnog kašnjenja vlakova. Nastanak posljedičnog kašnjenja vlakova uvjetovan je mnogim čimbenicima u okviru djelovanja sustava upravljanja željezničkim prometom o čijoj strukturi uvelike ovisi i sprečavanje ove neželjene pojave. U radu su obrazložene najčešće situacije u željezničkom prometu uslijed kojih nastaje posljedično kašnjenje vlakova. Temeljem toga izveden je analitički model koji pomaže uočiti čimbenike bitne za nastanak i širenje posljedičnog kašnjenja. Kao prijedlog rješenja za smanjenje nastanka i širenja posljedičnog kašnjenja definiran je model automatskog sustava upravljanja željezničkim pometom. On se temelji na radu sutava podrške za vožnju vlaka čiji se rad zasniva na automatskom vođenju prometa i automatskom sustavu vođenja vlaka koji nastoji predvidjeti događaje koji utječu na način kretanja vlakova, a koji podrazumijeva mogućnost kontinuiranog utjecaja na vlak primjenom radio prijenosa. Sustav upravljanja predstavljen u modelu ne podrazumijeva rad dispečera već samostalno automatski odlučuje o optimalnom načinu vođenja prometa u stvarnom vremenu. Temeljem postavljenog modela načinjena je njegova komparacija s modelom sustava upravljanja koji podrazumijeva rad dispečera kao donositelja konačnih odluka o vođenju prometa u kombinaciji s djelovanjem sustava vođenja vlaka koji pak podrazumijeva diskretni utjecaj na vlak. Temeljem načina djelovanja definiranih sustava upravljanja komparira se njihova učinkovitost s ciljem smanjenja nastanka i dinamike širenja posljedičnog kašnjenja. Dokazano je da se predloženim modelom automatskog sustava upravljanja može povećati učinkovitost željezničkog prometa u odnosu na način upravljanja temeljen na dispečerskom centralnom upravljanju u kombinaciji s isključivo diskretnim utjecajem na vlak. Glavni doprinos ovog rada predstavlja prijedlog riješenja koje otvara mogućnost za smanjenje nastanka i širenja posljedičnog kašnjenja te uštedu energije za pogon vlakova kroz dinamizaciju, a time i veću fleksibilnost upravljanja prometom. Kao rezultat toga postiže se povećanje kvalitete pružanja prometne usluge njezinim korisnicima što utječe i na budući razvoj željezničkog prometa u konkurentskom ozračju u odnosu na druge oblike prometa.

sustav vođenja vlaka; regulacija prometa; posljedično kašnjenje; učinkovitost željezničkog prometa

nije evidentirano

engleski

The Impact of Traffic Management System on Efficiency of Railway Operations

nije evidentirano

train control system; taffic control; knock-on delay; railway traffic effectiveness

nije evidentirano

Podaci o izdanju

123

10.06.2008.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport