Trendovi u razvoju i mogućnosti kvalitetnijeg upravnog obrazovanja u Hrvatskoj (CROSBI ID 37269)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Koprić, Ivan
hrvatski
Trendovi u razvoju i mogućnosti kvalitetnijeg upravnog obrazovanja u Hrvatskoj
Autor u radu identificira i obrazlaže temeljne trendove u razvoju obrazovanja za rad u javnoj upravi temeljem komparativnih uvida u zemljama suvremene Europe, i to kako onima s razvijenog Zapada, tako i onima tranzicijskog Istoka. Riječ je o, po mišljenju autora, sljedećim trendovima: (1) uspostavlja se cjelovit, vertikalno prohodan sustav upravnog obrazovanja, (2) upravni se studiji diversificiraju, ali i opći upravni profil jača, (3) praktični aspekti nastave na studijima javne uprave su sve izraženiji, (4) upravni se studiji sve više prilagođavaju razvoju suvremenih upravnih doktrina, (5) pluridisciplinarnost i interdisciplinarnost upravnih studija sve je snažnija, (6) upravno obrazovanje i usavršavanje se približavaju i isprepliću. Potom daje analizu postojećeg stanja upravnog obrazovanja u Hrvatskoj, a na kraju iznosi i niz prijedloga za razvoj sustava toga obrazovanja. Nakon prevladavajućeg pristupa koji je u upravnom obrazovanju uglavnom opisivao tri tradicionalna modela (francuski, njemački, britanski), autor razvija drugačiji konceptualni pristup, pristup identifikacije trendova u razvoju toga obrazovanja. Time uključuje danas nužni dinamički pristup bez kojeg nije moguće na prikladan način proučavati načine upravnog obrazovanja. Tradicionalni se modeli približavaju u dinamičnom razvoju koji je obilježen međusobnim učenjem, prilagodbom suvremenim reformama javne uprave, kao i globaliziranim širim društvenim procesima. Trendovi koje autor identificira ocrtavaju glavne razvojne smjerove, dobro su izabrani i elaborirani. Na njihovom temelju razrađuje izvorne prijedloge za unaprjeđenje stanja u Hrvatskoj.
upravno obrazovanje-Hrvatska, Europa
nije evidentirano
engleski
Development Trends and Possibilities of the More Quality Administrative Education in Croatia
nije evidentirano
administrative education-Croatia, Europe
nije evidentirano
Podaci o prilogu
40-62.
objavljeno
Podaci o knjizi
Barbić, Jakša
Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU)
2007.
978-953-154-767-3