Profesionalno usavršavanje učitelja u cilju poticanja cjelokupnog razvoja djece suvremenog doba (CROSBI ID 544186)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Zloković, Jasminka ; Kušić, Siniša, Tot, Daria
hrvatski
Profesionalno usavršavanje učitelja u cilju poticanja cjelokupnog razvoja djece suvremenog doba
Promjene nastale u svim čovjeku važnim djelatnostima i sferama društvenog života neminovno iziskuju prihvaćanje profesionalnog osposobljavanja kao nužne dimenzije našeg života, a ne kao alternative malobrojnih entuzijasta. I "škola" se mora prilagoditi diskontinuitetu suvremenog doba koji "tradicionalnu prosvjetnu koncepciju" čini često "nestabilnom". Velika je razlika u znanju i sposobnostima učenika, a poučavanje nije puka "rutina". Uz roditelje, učitelji su ključne osobe u poticanju cjelokupnog razvoja djece i njihovoj pripremi za kompleksnu ulogu "građanina svijeta". Oni su i temeljni nositelji promjena u obrazovanju. Mnogobrojne obrazovne reforme u svijetu nisu uspjele zanemarujući učiteljevu respektabilnu ulogu u životu djece i društvenog razvoja općenito. Autori u radu razmatraju neke od aktualnih pedagoških problema koji mogu ostaviti dojam da se proces cjeloživotnog obrazovanja i profesionalnog razvoja učitelja nalazi između "svijeta realnosti" i "daleke" budućnosti. Prezentirani su i neki od rezultata empirijskog istraživanja koje je provedeno 2006. godine, na velikom uzorku učitelja (osnovni skup 12.825 učitelja), osnovnih i srednjih škola Grada Zagreba i devet županija Republike Hrvatske. Dobiveni rezultati mogu pridonijeti podizanju razine učinkovitosti profesionalnog osposobljavanja učitelja i nužnih odgojnih kompetencija kao neke od temeljnih pretpostavki za primjerenim poticanjem razvoja suvremene generacije djece i mladih.
poticanje razvoja djece ; učitelji ; profesionalno osposobljavanje ; odgojne kompetencije
nije evidentirano
engleski
Professional trainning of teachers an important role in encouraging development of a modern age children
nije evidentirano
stimulate growth of children ; teachers ; professional development ; competence ;
nije evidentirano
Podaci o prilogu
366-377.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja
Bacalja, Robert
Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru
978-953-7237-40-0
Podaci o skupu
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja
pozvano predavanje
01.01.2010-01.01.2010
Zadar, Hrvatska