crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 374960

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Belaj, Melanija
Naslov: Obiteljska fotografija između mita idealne obitelji i proživljene stvarnosti
( Family photography between the myth of ideal family and experienced realitiy )
Knjiga: Mitski zbornik
Urednik/ci: Prica, Ines ; Marjanić, Suzana
Izdavač: Institut za etnologiju i folkloristiku, Biblioteka Nova etnografija ; Hrvatsko etnološko društvo
Grad: Zagreb
Godina: 2010
Raspon stranica:: 297-311
Ukupni broj stranica u knjizi:: 545
ISBN: 978-953-7387-18-1
Ključne riječi: fotografija, obiteljska fotografija, obiteljsko pamćenje, mit,
( photography, family photography, family memory, myth )
Sažetak:
U radu se kroz radove poznatih teoretičara poput Susan Sontag, Rolanda Barthesa, Waltera Benjamina, Eduarda Cadave te Victora Burgina promišlja obiteljska fotografija pri čemu se teorijski oslonac pokušava pronaći u semiotičkim i strukturalističkim dometima koji vode razumijevanju uloge neposrednog ljudskog iskustva u interpretaciji fotografije. U tom se smislu ističu posebnosti fotografskog medija te njegov mogući utjecaj na kreiranje obiteljskog pamćenja. Prije svega, upućuje se na interpretativni potencijal kojim obiluje fotografska snimka, a koji je nužno oblikovan iskustvom zbilje i sudjelovanjem u njoj. S tim u vezi u poglavlju o narativnosti fotografije ukazuje se na mrežu pogleda iz grupe fotografskih snimaka koji kruže unutar jedne obitelji ili familial gaze kako ih naziva Marianne Hirsch. Familial gaze je mreža obiteljskih pogleda, odnosno obiteljskog viđenja koja je ukorijenjena u osobit društveni i kulturni kontekst, a sastavljena je od malih, lokalnih, ranjivih, individualnih pogleda ? familial looks. Obiteljsko viđenje ili gaze, prema Hirsch, uvijek se nameće obiteljskom pogledu i svojom ga snagom smješta u određene okvire opće prihvaćene slike obitelji unutar društva (Hirsch 1997:11) koja je vrlo slična onoj mitskoj idealnoj, nedostižnoj. Auru obiteljske fotografske snimke koja se ostvaruje putem sjećanja valja njegovati jer na taj način preživljava i svaki idealan trenutak jedne obitelji od kojih se izgrađuju mitovi. Mit idealne obitelji ostvaruje se putem sjećanja te potom vizualno preživljava u obiteljskoj fotografiji.
Projekt / tema: 189-1890667-0660
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Etnologija i antropologija
Tiskani medij: da
Upisao u CROSBI: melbelaj@ief.hr (melbelaj@ief.hr), 8. Pro. 2008. u 21:31 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4