Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Obiteljska fotografija kao kreiranje i arhiviranje (poželjne) stvarnosti (CROSBI ID 146040)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Belaj, Melanija Obiteljska fotografija kao kreiranje i arhiviranje (poželjne) stvarnosti // Narodna umjetnost : hrvatski časopis za etnologiju i folkloristiku, 45 (2008), 2; 135-153

Podaci o odgovornosti

Belaj, Melanija

hrvatski

Obiteljska fotografija kao kreiranje i arhiviranje (poželjne) stvarnosti

U članku se kroz radove poznatih teoretičara poput Susan Sontag, Rolanda Barthesa, Waltera Benjamina, Eduarda Cadave te Victora Burgina promišlja obiteljska fotografija pri čemu se teorijski oslonac pokušava pronaći u semiotičkim i strukturalističkim dometima koji vode razumijevanju uloge neposrednog ljudskog iskustva u interpretaciji fotografije. U tom se smislu ističu posebnosti fotografskog medija te njegov mogući utjecaj na kreiranje obiteljskog pamćenja. Prije svega, upućuje se na interpretativni potencijal kojim obiluje fotografska snimka, a koji je nužno oblikovan iskustvom zbilje i sudjelovanjem u njoj. S tim u vezi u poglavlju o narativnosti fotografije ukazuje se na mrežu pogleda iz grupe fotografskih snimaka koji kruže unutar jedne obitelji ili familial gaze kako ih naziva Marianne Hirsch. Familial gaze je mreža obiteljskih pogleda, odnosno obiteljskog viđenja koja je ukorijenjena u osobit društveni i kulturni kontekst, a sastavljena je od malih, lokalnih, ranjivih, individualnih pogleda ? familial looks. Obiteljsko viđenje ili gaze, prema Hirsch, uvijek se nameće obiteljskom pogledu i svojom ga snagom smješta u određene okvire opće prihvaćene slike obitelji unutar društva (Hirsch 1997:11) koja je vrlo slična onoj mitskoj idealnoj, nedostižnoj. Auru obiteljske fotografske snimke koja se ostvaruje putem sjećanja valja njegovati jer na taj način preživljava i svaki idealan trenutak jedne obitelji od kojih se izgrađuju mitovi. Mit idealne obitelji ostvaruje se putem sjećanja te potom vizualno preživljava u obiteljskoj fotografiji.

fotografija; obiteljska fotografija; obiteljsko pamćenje; mit

nije evidentirano

engleski

Family photography as creation i keeping memories of desirable reality

nije evidentirano

photography; family photography; family memory; myth

nije evidentirano

Podaci o izdanju

45 (2)

2008.

135-153

objavljeno

0547-2504

Povezanost rada

Etnologija i antropologija