Medijska retorika u predizbornom razdoblju 2007. - Analiza dnevnog tiska (CROSBI ID 146074)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Balabanić, Ivan ; Mustapić, Marko
hrvatski
Medijska retorika u predizbornom razdoblju 2007. - Analiza dnevnog tiska
Analizom sadržaja šest dnevnih listova u parlamentarnoj izbornoj kampanji 2007. godine pokušale su se utvrditi glavne osobine medijskoga praćenja politike u predizbornom razdoblju i glavne oblike političke retorike u izbornoj kampanji. Pokazalo se da je došlo do vrlo velike medijske bipolarizacije političke scene s naglaskom na HDZ i SDP. Izborna kampanja protekla je bez naglašavanja konkretnih društvenih problema, a glavna tema medijskoga praćenja politike i političke komunikacije bili su upravo sami izbori i stranačke predizborne aktivnosti. U retorici predstavnika političkih stranaka prevladavala je afirmativna retorika, odnosno prilozi s izjavama u kojima su se predstavnici stranaka osvrtali na svoj rad, davali razna obećanja ili su općenito pozitivno govorili o sebi i svojoj stranci. U približno trećini priloga s izjavama političara, stranački su se akteri u negativnom kontekstu osvrtali na druge stranke (isticali njihove nedostatke ili nepovoljno govorili o drugoj stranci općenito). Nuđenje rješenja konkretnih problema gotovo je potpuno izostalo, a najzastupljenije su bile izjave u kojima su političari davali samo općenita obećanja. Takvi rezultati pokazuju da se u aktualnoj političkoj komunikaciji u Hrvatskoj mogu prepoznati trendovi koji su u skladu s teorijama koje govore o "pakiranju politike", stvaranju "političkoga spektakla" i "medijskoj kolonizaciji politike".
analiza sadržaja; izborna kampanja; dnevni tisak; politička komunikacija; političke stranke
nije evidentirano
engleski
Media rethoric in the 2007 pre-election period - Analysis of daily newspapers
nije evidentirano
content analysis; election campaign; daily newspapers; political communication; political parties
nije evidentirano
Podaci o izdanju
17 (4-5)
2008.
647-669
objavljeno
1330-0288
Povezanost rada
Sociologija, Psihologija