Studij slučaja : analiza metodologije izlaznih anketa agencije Puls (CROSBI ID 146076)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bagić, Dragan ; Lamza Posavec Vesna
hrvatski
Studij slučaja : analiza metodologije izlaznih anketa agencije Puls
Radi mogućega doprinosa usavršavanju izlaznih anketa u Hrvatskoj, provedena je podrobna analiza metodologije takvih istraživanja, što ih je na nekoliko zadnjih izbora provela agencija Puls. Rezultati analize pokazali su da su glavni izvori pristranosti u primijenjenim metodologijskim pristupima bili povezani s obuhvatom potencijalnih ispitanika, ponajprije odbijanjem anketne suradnje, određenim odstupanjima planiranih uzoraka od načela probabilističkog izbora i nedostatno učinkovitim postupcima statističke korekcije tih pristranosti. Uz oprezniju interpretaciju i javno prezentiranje rezultata, ubuduće bi valjalo usavršavati postojeća i razviti neka nova metodologijska rješenja, ponajprije prediktivne modele izbornih rezultata u kojima bi podaci iz izlaznih anketa bili tek jedan od sastavnih elemenata.
izlazne ankete; istraživanje javnoga mnijenja; metodologija anketnih istraživanja
nije evidentirano
engleski
Case study : analysis of the Puls agency exit poll methodology
nije evidentirano
exit polls; public opinion research; survey methodology
nije evidentirano
Podaci o izdanju
17 (4-5)
2008.
695-721
objavljeno
1330-0288
Povezanost rada
Sociologija, Psihologija