Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Stavovi i mišljenja učitelja i roditelja o razvoju privatnog i alternativnog osnovnog školstva u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 351658)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Rajić, Višnja Stavovi i mišljenja učitelja i roditelja o razvoju privatnog i alternativnog osnovnog školstva u Republici Hrvatskoj / Matijević, Milan (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2008

Podaci o odgovornosti

Rajić, Višnja

Matijević, Milan

hrvatski

Stavovi i mišljenja učitelja i roditelja o razvoju privatnog i alternativnog osnovnog školstva u Republici Hrvatskoj

Jasno je da su procesi modernizacije i globalizacije zahvatili sve segmente našeg društva. Pokušati prilagoditi sustav školovanja s kraja 19. stoljeća i početka 20. stoljeća nikako ne može biti dostatno potrebama današnjeg društva. Država čija je povijest bogata primjerima školskog i pedagoškog pluralizma, još s početka 19. st. danas se dovela do nezavidne situacije. Suvremeni školski i pedagoški pluralizam u primarnom obrazovanju u nas razvija se od 1991. godine i moramo priznati da se taj proces odvija vrlo sporo. Pravo izbora u školovanju u Republici Hrvatskoj ostavlja roditelju mogućnost upisa djeteta u državni školu ili privatnu školu s pravom javnosti, te ne utječe na njegovo ustavno pravo na besplatno školovanje. Naravno da takva odluka zatvara vrata većine privatnih škola djeci koja ne potječu iz imućnih obitelji. Međutim, mnoge su zemlje uvidjele kako je moguće rasteretiti državni školski sustav pomažući otvaranje privatnih škola i njihovo djelovanje. Uvode se obrazovni vaučeri, razni oblici stipendija koji omogućavaju roditeljima i njihovoj djeci stvarni izbor. Unatoč činjenici da zemlje našeg susjedstva imaju školski sustav koji je mnogo otvoreniji i skloniji pluralizmu u Republici Hrvatskoj se ne nazire volja koji bi omogućila prostor za jednostavniji i brži daljnji razvoj školskog i pedagoškog pluralizma. Rezultati provedenog istraživanja utvrdili su da je razina informiranosti učitelja primarnog obrazovanja, učitelja predmetne nastave i roditelja o alternativnim pedagogijama i školama slaba.....

alternativne škole; privatne škole; školski izbor; primarno obrazovanje; Republika Hrvatska; stavovi; učitelji; roditelji

nije evidentirano

engleski

Attitudes and opinions of teachers and parents towards the development of private and alternative primary education in the Republic of Croatia

nije evidentirano

alternative schools; private schools; school choice; primary education; Republic of Croatia; attitudes; parents; teachers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

132

15.10.2008.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija