Filmski medij kao (trans)kulturalni spektakl: Hollywood, Europa, Azija (CROSBI ID 5740)

Autorska knjiga | priručnik

Vojković, Saša Filmski medij kao (trans)kulturalni spektakl: Hollywood, Europa, Azija. Zagreb: Hrvatski filmski savez (HFS), 2008

Vojković, Saša

Diana Nenadić

Filmski medij kao (trans)kulturalni spektakl: Hollywood, Europa, Azija

Knjiga se posvećuje filmu, posebno igranome (narativnom) filmu, ali specifično filmu kao poprištu personalno-psiholoških, tehnološko-civilizacijskih i kulturoloških silnica. Riječ je o pristupu koji nadasve odlikuje tzv. kulturalne studije, i to posebno njihovo naratološko krilo. Iako je ovakav pristup snažno razvijen u svijetu i uživa široku popularnost u sveučilišnim studijima, a posebice u filmološki orijentiranim studijima (tzv. filmskim studijima), u nas je primjenjivan rijetko, uglavnom recentno, u člancima objavljivanim po časopisima, a tek je odnedavna formalno uveden na sveučilišne studije na različitim sveučilištima i fakultetima (na dodiplomskoj, postidplomskoj i doktorskoj razini). Ova je knjiga cijela posvećena tome da ocrta ključne teme ovoga kulturalno-studijskog pristupa (uloga 'subjektivnosti' u kritičko-naratološkom pristupu filmu uopće ; ideološki učinci tehnološkog kompleksa, onog tradicionalno filmskog, kao i novih tehnologija, tzv. novih medija ; pitanja roda, rase, manjinskih grupa, etniciteta i teritorijalnosti u suvremenim narativnim filmovima...), a sve je to promotreno iz kombinirane psihoanalitičke, postkolonijalne i postmodernističke perspektive. Sve ovo autorica čini kroz potanju (detaljnu) analizu prikladnih primjera iz različitih filmova, a uzima podjednako u obzir klasična svjetska djela, ali i suvremena hrvatska, holivudska i azijska djela. Glavne izvorne vrijednosti ove knjige sastoje se upravo u autoričinim detaljnim i znalački i osjetljivo provedenim analizama pojedinih filmova iz različitih razdoblja i različitih kulturalnih podneblja. U tim se analizama oprimjeruju postojeća shvaćanja svjetskih autoriteta na naratološkom kulturalno-studijskom području (M. Bal, J-L. Baudry ; J. Lacan, Ch. Metz, L. Maulvy, S. Žižek, G. Deleuze, F. Gattary, W. Benjamin, P. Virilio, L. Manovich i dr.)(Iz recenzije dr. sc. Hrvoja Turkovića)

filmski medij; kritička naratologija; strukturiranje subjektivnost; kulturalna analiza

Filmic Medium as a (Trans)Cultural Spectacle: Hollywood, Europe, Asia

filmic medium; critical narratology; structuring of subjectivity; cultural analysis