Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

A contribution to the efficiency of container carriage on smaller feeder ships at short sea (CROSBI ID 351819)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Ivče , Renato A contribution to the efficiency of container carriage on smaller feeder ships at short sea / Vranić , Duško (mentor); Rijeka, Pomorski fakultet u Rijeci, . 2008

Podaci o odgovornosti

Ivče , Renato

Vranić , Duško

engleski

A contribution to the efficiency of container carriage on smaller feeder ships at short sea

Temeljem sadašnjih trendova u pomorstvu za očekivati je da će približno 95% cjelokupnog linijskog generalnog tereta biti kontejnerizirano.Trend je posljednjih nekoliko godina , polazeći od ekonomskih pokazatelja realiziran uvođenjem mega kontejnerskih brodova ( 5000 TEU jedinica i više) na glavne linije oko svijeta , za koje nije učinkovito ticanje velikog broja luka.Iz tog razloga se razvija Hub strategija gdje mega brod glavne linije pristaje u svega nekoliko većih prekrcajnih terminala (hub luke).Manji kontejnerski brodovi (feeder brodovi) distribuiraju kontejnere za i iz regionalnih luka.Feeder servis je jedan od elemenata koji doprinosi većoj konkurentnosti hrvatskih luka u okruženju.Početak revitalizacije kontejnerskog transporta u Republici Hrvatskoj započinje 1999. godine feeder servisom Rijeka- Ploče - Gioia Tauro - Malta.Zakrčenost sjeverno europskih luka , kao i činjenica da je sjevernojadranski pomorski pravac 2300 nautičkih milja kraći u odnosu na sjevernoeuropski koridor , prema rstućem Azijskom tržištu pomoglo je Rijeci da prevaziđe nacionalne okvire.Ova disertacija posebno je usmjerena na modeliranje jednog obilježja broda , odnosno kapaciteta broda.Problem optimizacije kapaciteta broda je po svojoj prirodi podproblem optimalnog dizajna broda.Matematičkim modelom se određuje optimalni kapacitet manjeg kontejnerskog broda uposlenog na određenoj liniji temeljem ekonomskih pokazatelja poslovanja ( rentabilnosti , ekonomičnosti i produktivnosti) za prevladavajuće parametre.Neki od glavnih parametara kao primjerice : vozarina , prekrcajna norma, cijena bunkera i kapitalna cijena broda su varirani te je utvrđen njihov utjecaj na optimalni kapacitet broda.

shipping; conteinerisation; container vessels; hub strategy; Feeder's service; optimal ship's capacity

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

210

29.12.2008.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Pomorski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport