Stabilizacija zastorne prizme postupkom lijepljenja (CROSBI ID 146593)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Lakušić, Stjepan ; Kerber, Christian
hrvatski
Stabilizacija zastorne prizme postupkom lijepljenja
Osiguranje prometa vlakova velikih brzina, povećanje kapaciteta na prugama, osiguranje udobne i sigurne vožnje te sve veća pouzdanost i raspoloživost najčešći su zahtjevi koji se u današnje vrijeme postavljaju na željezničke pruge. Posljedica toga jesu značajna povećanja opterećenja ne samo na kolosiječnu rešetku već i na zastornu prizmu. Posebice osjetljiva jesu mjesta prijelaza sa kolosijeka na elastičnoj podlozi na kolosijeke na čvrstoj podlozi te područja u zoni skretnica, izoliranih lijepljenih sastava te zavara tračnica. Velika pozornost mora se posvetiti i bočnoj stabilnosti kolosijeka da ne bi došlo do izbacivanja kolosijeka. Navedene pojave od željezničkih uprava zahtijevaju učestalije izvođenje radova na održavanju kolosijeka, posebice na održavanju zastorne prizme. Da bi izbjegle učestalija održavanja te da bi smanjile troškove, pojedine željezničke uprave počele su primjenjivati tehnologiju lijepljenja tučenca u cilju stabilizacije zastorne prizme. U radu se razmatraju prednosti navedene tehnologije te su prikazana iskustva nekoliko željezničkih uprava iz Europe koje su ju usvojile.
stabilizacija zastorne prizme; ljepljenje tučenca; smanjenje troškova održavanja
nije evidentirano
engleski
Stabilisation of ballast by gluing
nije evidentirano
Stabilization of ballast; ballast bonding; decrease of track maintenance
nije evidentirano
Podaci o izdanju
7 (4)
2008.
82-87
objavljeno
1333-7971