Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

"Kritične točke" pedagoške kompetencije učitelja (CROSBI ID 146742)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Kostović-Vranješ, Vesna ; Ljubetić, Maja "Kritične točke" pedagoške kompetencije učitelja // Život i škola = Life and school, 20 (2008), 2; 147-162

Podaci o odgovornosti

Kostović-Vranješ, Vesna ; Ljubetić, Maja

hrvatski

"Kritične točke" pedagoške kompetencije učitelja

Zbog izuzetne važnosti za kvalitetu odgojno-obrazovnog procesa pitanje pedagoške kompetentnosti učitelja za učiteljsku ulogu trajna je preokupacija znanstvenika i stručnjaka, posebice u polju društvenih znanosti. Od pedagoški kompetentnog učitelja očekuje se da posjeduje posebna znanja i vještine, ali i osobna obilježja kako bi bio pozitivan model za identifikaciju svojim učenicima te autoritet koji se dragovoljno slijedi. S ciljem istraživanja pedagoške (ne)kompetentnosti učitelja odnosno, « ; osvjetljavanja» ; sastavnica koje čine pedagošku kompetenciju i/ili nekompetenciju poduzeto je istraživanje na uzorku od 260 učitelja i učiteljica osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije. Rezultati provedenog istraživanja pokazali su kako je pedagošku kompetenciju učitelja moguće shvaćati kao kontinuum od nekompetentnosti (čije su osnovne sastavnice sumnja, nesigurnost, neznanje, nezadovoljavajući odnosi, doživljaj tereta učiteljskog poziva itd.) do kompetentnosti čija su glavna obilježja: kompetencija u svim aspektima pedagoškog djelovanja, sigurnost, izbor adekvatnih postupaka itd., što rezultira osjećajem zadovoljstva učiteljskim pozivom. Dobiveni rezultati provedenog istraživanja posebice, oni vezani za pedagošku nekompetenciju, polazište su za operacionalizaciju programa permanentnog stručnog usavršavanja učitelja s ciljem podizanja razine njihove pedagoške kompetencije.

pedagoška komtenecija; permanentno stručno usavršavanje; (ne) kompetentnost

nije evidentirano

engleski

"Critical points"of teachers' pedagogical competence

nije evidentirano

pedagogical competence; permanent education; (in)competence components

nije evidentirano

Podaci o izdanju

20 (2)

2008.

147-162

objavljeno

0044-4855

Povezanost rada

Pedagogija