Roditeljski postupci prema dječjim emocijama i razvoj socijalnih vještina (CROSBI ID 351913)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Klopotan, Jelena
Brajša-Žganec, Andreja
hrvatski
Roditeljski postupci prema dječjim emocijama i razvoj socijalnih vještina
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos roditeljskih postupaka prema dječjim emocijama, podržavajućih i nepodržavajućih te roditeljske kontrole dječjeg izražavanja emocija sa razvojem socijalnih vještina – odnosa s vršnjacima, samokontrole, akademskih vještina i samopouzdanosti. U istraživanju je sudjelovalo 299 majki i odgajatelji djece u dobi od 4 do 7 zagrebačkih dječjih vrtića ˝Grigor Vitez˝, ˝Trnoružica˝ i ˝Poletarac˝, od čega 162 majke dječaka i 137 majki djevojčica. Za mjerenje roditeljskih reakcija na dječje izražavanje negativnih emocija koristili smo Upitnik nošenja s dječjim negativnim emocijama (CCNES ; Fabes i sur., 1998 ), a za mjerenje roditeljske kontrole dječjeg izražavanja emocija, odnosno roditeljskih popuštajućih ili kontrolirajućih stavova prema dječjem izražavanju emocija koristili smo Upitnik roditeljskih stavova prema dječjem izražavanju negativnih emocija (PACES, Saarni, 1985). Za mjerenje dječjih socijalnih vještina – akademskih vještina, samopouzdanosti, samokontrole i odnosa s vršnjacima koristili smo Upitnik socijalnih vještina (Brajša-Žganec i Stankijević, 2006). Rezultati našeg istraživanja pokazuju da se roditeljski postupci (nepodržavajući, reakcije usmjerene na emocije i na rješavanje problema i reakcije ohrabrivanja) statistički značajno ne razlikuju s obzirom na spol djece. Isto tako, ni roditeljski stavovi, kontrolirajući ili popuštajući, prema dječjem izražavanju emocija ne razlikuju se statistički značajno s obzirom na spol djece. Roditeljski postupci orijentirani na rješavanje problema i emocije, kao i postupci ohrabrivanja djetetovog izražavanja negativnih emocija statistički su značajno povezani sa samopouzdanosti i odnosima s vršnjacima. Nepodržavajući roditeljski postupci nisu statistički značajno povezani sa socijalnim vještinama. Djevojčice i dječaci statistički se značajno ne razlikuju s obzirom na socijalne vještina. Procjene socijalnih vještina djece koje su dale majke ne razlikuju se statistički značajno od procjena socijalnih vještina djece koje su dali odgajatelji.
socioemocionalni razvoj; roditeljske reakcije na dječje emocije; socialne vještine; predškolska djeca
nije evidentirano
engleski
The role of parenting practices in children's emotions and development of social skills
nije evidentirano
socioemotional development; the role of parenting practices in children's emotions; social skills; preschool children
nije evidentirano
Podaci o izdanju
55
22.09.2008.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Hrvatski studiji
Zagreb