Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Roditeljski postupci prema dječjim emocijama i razvoj socijalnih vještina (CROSBI ID 351913)

Ocjenski rad | diplomski rad

Klopotan, Jelena Roditeljski postupci prema dječjim emocijama i razvoj socijalnih vještina / Brajša-Žganec, Andreja (mentor); Zagreb, Hrvatski studiji, . 2008

Podaci o odgovornosti

Klopotan, Jelena

Brajša-Žganec, Andreja

hrvatski

Roditeljski postupci prema dječjim emocijama i razvoj socijalnih vještina

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos roditeljskih postupaka prema dječjim emocijama, podržavajućih i nepodržavajućih te roditeljske kontrole dječjeg izražavanja emocija sa razvojem socijalnih vještina – odnosa s vršnjacima, samokontrole, akademskih vještina i samopouzdanosti. U istraživanju je sudjelovalo 299 majki i odgajatelji djece u dobi od 4 do 7 zagrebačkih dječjih vrtića ˝Grigor Vitez˝, ˝Trnoružica˝ i ˝Poletarac˝, od čega 162 majke dječaka i 137 majki djevojčica. Za mjerenje roditeljskih reakcija na dječje izražavanje negativnih emocija koristili smo Upitnik nošenja s dječjim negativnim emocijama (CCNES ; Fabes i sur., 1998 ), a za mjerenje roditeljske kontrole dječjeg izražavanja emocija, odnosno roditeljskih popuštajućih ili kontrolirajućih stavova prema dječjem izražavanju emocija koristili smo Upitnik roditeljskih stavova prema dječjem izražavanju negativnih emocija (PACES, Saarni, 1985). Za mjerenje dječjih socijalnih vještina – akademskih vještina, samopouzdanosti, samokontrole i odnosa s vršnjacima koristili smo Upitnik socijalnih vještina (Brajša-Žganec i Stankijević, 2006). Rezultati našeg istraživanja pokazuju da se roditeljski postupci (nepodržavajući, reakcije usmjerene na emocije i na rješavanje problema i reakcije ohrabrivanja) statistički značajno ne razlikuju s obzirom na spol djece. Isto tako, ni roditeljski stavovi, kontrolirajući ili popuštajući, prema dječjem izražavanju emocija ne razlikuju se statistički značajno s obzirom na spol djece. Roditeljski postupci orijentirani na rješavanje problema i emocije, kao i postupci ohrabrivanja djetetovog izražavanja negativnih emocija statistički su značajno povezani sa samopouzdanosti i odnosima s vršnjacima. Nepodržavajući roditeljski postupci nisu statistički značajno povezani sa socijalnim vještinama. Djevojčice i dječaci statistički se značajno ne razlikuju s obzirom na socijalne vještina. Procjene socijalnih vještina djece koje su dale majke ne razlikuju se statistički značajno od procjena socijalnih vještina djece koje su dali odgajatelji.

socioemocionalni razvoj; roditeljske reakcije na dječje emocije; socialne vještine; predškolska djeca

nije evidentirano

engleski

The role of parenting practices in children's emotions and development of social skills

nije evidentirano

socioemotional development; the role of parenting practices in children's emotions; social skills; preschool children

nije evidentirano

Podaci o izdanju

55

22.09.2008.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Hrvatski studiji

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija