Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pojmovni iskaz: od slikovnoga do govornoga i natrag (CROSBI ID 146902)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Turković, Hrvoje Pojmovni iskaz: od slikovnoga do govornoga i natrag // Republika (Zagreb. 1945), 50 (1994), 9-10; 47-56

Podaci o odgovornosti

Turković, Hrvoje

hrvatski

Pojmovni iskaz: od slikovnoga do govornoga i natrag

Veliki ruski filmaš S. Ejzenštejn pokušao je zamisliti film koji će izgledati kao rasprava, koji će zapravo filmovati Marxovu knjigu iz političke ekonomije "Kapital". Temeljne strategije koje je Ejzenštejn popisao u biti su strategije 'dijagramatizacije' konkretne filmske slike i narativnog izlaganja. U članku se razmatraju mogućnosti dijagramatizacije prikazivačke slike, razloge zašto se dijagrami koriste u verbalnim znanstvenim tekstovima, i zašto i dijagrami traže verbalnu potporu. Iako se Ejzenštejn mučio u smišljanju kako da konkretnu naraciju pretvori u apstraktno izlaganje, suvremeni obrazovni i popularno znanstveni film to rješava s lakoćom. Analizira se jedan takav primjer - serija element-filmova Radovana Ivančevića "Perspektive". Zaključak je da je pojmovno izlaganje ne samo moguće, nego naširoko postojeći tip filmskog izlaganja.

filmska teorija; slikovnost; pojmovnost; dijagramatizacija

Rad je autorova prilagodba kongresnog izlaganja izvorno pisana na engleskom i objavljena tako pod naslovom: "Pictorial into Conceptual and Reverse" (usp. bibliografsku jedinicu br. 236737).

engleski

Conceptual exposition: from pictorial to verbal and reverse

nije evidentirano

film theory; pictorial; conceptual; diagrammatization

nije evidentirano

Podaci o izdanju

50 (9-10)

1994.

47-56

objavljeno

0350-1337

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti