Podložnost vršnjačkom pritisku kod adolescenata - izazovi definiranja i mjerenja (CROSBI ID 147117)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Lebedina Manzoni Marija ; Lotar, Martina ; Ricijaš, Neven
hrvatski
Podložnost vršnjačkom pritisku kod adolescenata - izazovi definiranja i mjerenja
Cilj ovog rada bio je konstruirati višedimenzionalnu skalu podložnosti vršnjačkom pritisku te utvrditi razlikuje li konstruirana skala adolescente s obzirom na spol i razred. U istraživanju je sudjelovalo 217 učenika prvih, drugih i trećih razreda srednjih škola u Zagrebu. Uzorak čini 66% djevojčica i 34% dječaka u dobi od 15 do 18 godina starosti. Područja vršnjačkog pritiska i skupina potencijalnih čestica za skalu definirani su na temelju Brownove i Clasenove (1985.) konceptualizacije vršnjačkog pritiska prema kojoj se vršnjački pritisak javlja u pet područja života adolescenata te razultata fokusnih grupa s adolescentima. Redukcija čestica provedena je s obzirom na raspršenja rezultata za svaku česticu, rezultate faktorskih analiza za svako od pet područja vršnjačkog pritiska, korelacije među česticama i korelacije čestica s ukupnim rezultatom te rezultata faktorske analize cijele skale. Konstruirana skala podložnosti vršnjačkom pritisku sastoji se od 22 čestice koje se raspoređuju u pet faktora (1. odnosi s vršnjacima, 2. fizički izgled, 3. odnosi s roditeljima, 4. rizična ponašanja i 5. ponašanje u školi) te se može zaključiti kako pokazuje zadovoljavajuću faktorsku strukturu i unutarnju konzistenciju. Rezultati ovog istraživanja pokazali su kako su dječaci, u odnosu na djevojčice, podložniji vršnjačkom pritisku u području rizičnih ponašanja, no nema razlike u podložnosti vršnjačkom pritisku s obzirom na razred koji adolescenti pohađaju.
adolescenti ; utjecaj vršnjaka ; vršnjački pritisak ; rizična ponašanja
nije evidentirano
engleski
Adolescents' susceptibility to peer pressure - challenges of defining and measuring
nije evidentirano
adolescents ; peer influence ; peer pressure ; risk behavior
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Pedagogija, Psihologija